Obecny czas to Czw 7:55, 25 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

JUNGHEINRICH TFG16 AK LPG
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » eXtreme machine
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 19:34, 19 Lut 2007    Temat postu: JUNGHEINRICH TFG16 AK LPG

Chciałbym wam zaprezentować mały majster sztyk w dziedzinie wagi ciężkiej. Otóż wózki widłowe są bardzo fajne, nie tylko pod względem czysto technicznym, ale również wizualnym. Co trzeba wiedzieć o tego rodzaju sprzęcie. Na samym początku musowe jest posiadanie " lejców " na prowadzenie owego wrehikułu. Robi się kurs i jazda do pracy. Prawie identyko jak przy prawku, ale to nie to samo, bo samochodem śmigamy na codzień i nabieramy wprawy, a tym tylko w robocie możemy ganiać. Co niestety zmienia postać rzeczy i ta wprawa jest różna.
Ja tak skromnie mówiąc i nie chwaląc się jestem operatorem takiego wózka w pewnej firmie, a konkretnie koordynatorem do spraw transporu na bliskie odległości. Dlatego właśnie postanowiłem naskrobać coś na ten temat, bo to akurat fajne jest. Co do samej jazdy to tak: wyróżniamy kilka rodzajów napędów.

1). Benzyniak
2). Ropniak
3). LPG
4). Bateria elektryczna
5). Elektryk sieciowy

U mnie na terenie zakładu znajdują się tylko napędzane gazem, ale mają na sezon przyjść elektryki co mnie strasznie smuci bo będą wolne i trzeba będzie je często ładować. Dlatego ja nie mam zamiaru się przesiadać z gazowca na jakieś padło. Jeżeli chodzi o samo prowadzenie to z przodu mamy duże koła, natomiast na tyle są małe kółeczka i do tego skrętnę. Także kręcąc kierownicą manewrujemy tylną osią. Na początku to jest cholernie dziwne ale szybko się człowiek przyzwyczaja i może czerpać radość z samej jazdy tym specjalistycznym sprzętem po ogromnej hali. Wyrózniamy wózki manualne, półautomaty i automaty. Ale na samej jezdzie się nie kończy więc trzeba także nim popracować. Z przodu mamy przed sobą widły na które nabieramy ładunek. Sterujemy całym osprzętem z prawej strony siedzenia. Znajduje się tam konsola z wajchami. Na przodzie mamy widły, które znajdują się na maszcie który możemy pochylać od siebie i do siebie co jest istotne gdy coś nabieramy. Zawsze musimy palete przyciągnąć do siebie i wtedy ją dopiero podnieść do góry by móc jechać z nią swobodnie. Kolejną sprawą jest podnoszenie góra i dół ładunku, a na samym końcu jeszcze możemy sobie poruszać karetką w lewo i w prawo żeby ładnie umiejscowić ładunek w żądanym miejscu.
Jeżeli chodzi o kwestię silników to są twarde i dosyć mocne. Przecież muszą udzwignąć ładunek i go gdzieś dotransportować. Tak na marginesie dodam, że u mnie brakuje oleju w silniku już 2 tydzień i nim jeszcze ganiam. Kontrolka się cały czas świeci i nie zatarł się puki co, a prawie nie stygnie bo roboty jest w huk. Znaczy że dobry jest.
Jeszcze słowo o tuningu. Otóż siedząc i się nudząc postanowiłem poddać go lekkim modyfikacjom. Otóż jego orginalne oznaczenie to TFG16 AK LPG a ja miom nożem przerobiłem ten napis na F 16 (widać na fotkach).

Poniżej zamieszczam dane techniczne konkretnie mojego modelu i fotki z firmy w której wegetuje :

JUNGHEINRICH TFG16 AK LPG

udźwig : 1600 kg
silnik : Mazda 2216ccm
rok produkcji : 2002
wysokość podnoszenia : 4100 / triplex

osprzęt - przesuw boczny
rozdzielacz - 3 sekcyjny

cena za model z 2002 roku wynosi - 41 900,00 zł netto
natomiast nowego to nie mam pojęcia, ale z tego co się oriętuje to około 80 tysiaków.

FOTKI:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
lucas
Honda Civic



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:49, 19 Lut 2007    Temat postu:

fajna maszyna:) gdzieś kiedyś widziałem wyścigi wózków widłowych:)

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
MichaelW
Fiat 126p



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 20 Lut 2007    Temat postu:

Napewno ma kiepskie przyspieszenie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 20:52, 22 Lut 2007    Temat postu:

MichaelW i tu się mylisz. Generalnie widlaki mają bardzo małą prędkość maksymalną. Mój sprzęt wyciąga około 25 km/h ale to nie jest najważniejsze bo i tak nie wolno tyle śmigać po magazynie a tym bardziej po hali. Można sprawdzać v-maxa ale gdzieś na terenie zakładu tj. parking, dojazd gdzieś do palet itd. Natomiast przyspieszenie jest porażające ponieważ moment obrotowy łamie kręgosłup w mgnieniu oka. Przecież pomyśl tak na chłopski rozum masz ładunek o ciężarze około 500 kg i muszi go zrywnie gdzieś dostarczyć to przecież nie będziesz jechał przez całą hale z prędkością 3-5 km/h i to z bardzo mizernym przyspieszeniem. Dlatego sam sprint od 0 do tych 20 km/h jest zajebisty jak na maszyne ważącą ponad 2 tony.
Może kiedyś będziesz miał okazję przejechać się to sam zobaczysz...


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
marty
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: k-ce

PostWysłany: Nie 18:07, 04 Mar 2007    Temat postu:

oj pośmigałbym takim po wieeeeelkiej pustej hali Wesoly zabawa musi być zajedwabista Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 17:00, 05 Mar 2007    Temat postu:

Sorki za to, że może się chwale ale taki wózek nierobi na mnie wrażenia ja w pracy cioram na Stihl'u który podnosi na 14,25 metra i posówa się z prędkością 30 km/h jak na wózek wysokiego składowania to zachrzania ostro!!! Gomesh jeżdzi wózkiem więc wie co to znaczy 30 km/h na takim klocku Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gallardo
Renault Megane



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:10, 14 Maj 2007    Temat postu:

oj chłopcy Wy to byście sie nawet taczką podniecali bo ma kółko!!! nie zartuje fajnie ze można pogadać o takich kosmicznych środkach komunikacji. Musicie cos nt. traktorków napisać to sie podziele wrażeniami Wesoly ( i doświadczeniem hehehehe)

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » eXtreme machine
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.