Obecny czas to Śro 13:30, 01 Maj 2024 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona Główna
»
Sport
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Nowości
Prototypy
Young & Old-timer
Technika
Sport
On the road!!
Tapety
Salony, wystawy, zloty...
Kompendium
Car audio
eXtreme machine
Modyfikacje
----------------
Tuning
Virtual Tuning
Hyde Park
----------------
Na speedzie...
Na luzie
Forum
----------------
Regulamin
O forum Yoshimura
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Maniek
Wysłany: Pon 10:59, 15 Sty 2007
Temat postu:
Dokladnie Marty... umiejetnosci to nie wszystko na Dakarze...
marty
Wysłany: Pią 18:38, 12 Sty 2007
Temat postu:
tia... umiejętność to tylko 50% na Dakarze. Drugie 50% to szczęście. Bo jak się takiemu burza piaskowa przypałęta to nawet najlepszy ładnie straci czasu
motofanka
Wysłany: Pią 12:12, 12 Sty 2007
Temat postu:
Rajdy i dakar zawsze mnie kręcił..kierowca musi się zaprezentować nie tylko ze strony tego jak prowadzi samochod ale niezwykłe skupienie i wytrwałość..Nie koniecznie asfalt jest super..quadem tez sie super po piachu smiga..jasne ze samochodem to cięzsza sztuka ale tez sie trzeba nad tym zastanowic...ze oni nie wsiądą na motocykl i nie przejadą w pare sekund do celu..tutaj na jazde wpływa wiecej czynników i umiejetnosci..
marty
Wysłany: Śro 21:30, 10 Sty 2007
Temat postu:
cholera niedługo może jeszcze na płatkach śniadaniowych zobaczę nadrukowane ostrzeżenie z watykanu ?? a myślałem że takie jaja są tylko w Polsce możliwe...
lucas
Wysłany: Śro 21:04, 10 Sty 2007
Temat postu:
Jazda w terenie też jest cool, nawet nie wyobrażamy sobie, jaki oni prędkości rozwijają na tej pustyni.
A swoją drogą dziś Dakar został oficjalnie potępiony przez wtykan. widać kościół już i do sportu się zaczyna mieszać...
Maniek
Wysłany: Wto 19:56, 09 Sty 2007
Temat postu:
Wolabym podriftować
marty
Wysłany: Wto 19:10, 09 Sty 2007
Temat postu:
może i macie racje... ale z drugiej strony nie chcielibyście wpaść na pare godzin tak dla relaksu takimi potworami jak ten na zdjęciu na taką piaskownicę i poszaleć ?? bo ja chętnie
Maniek
Wysłany: Wto 18:39, 09 Sty 2007
Temat postu:
Gwiezdny masz rację jak zwykle
sam wiesz że ja wiem coś na temat jazdy samochodem po piasku na asfaldzie i braku przyczepności...
gwiezdnygsx-r
Wysłany: Sob 17:59, 06 Sty 2007
Temat postu:
Dakar mnie nigdy niekręcił jazda po olbrzymim piachu i na moto masakra bo jak jechać po jakiejś pustyni.Kocham asfalt i dobrą przyczepność
Gomesh
Wysłany: Sob 17:22, 06 Sty 2007
Temat postu: Dakar 2007
Dakar 2007
Wystartowała kolejna edycja najbardziej emocjonującego rajdu terenowego świata.
Stworzony dwadzieścia dziewięć lat temu przez Thierrego Sabine rajd, szybko urósł do miana legendy i stał się jedną z największych i najbardziej wyczekiwanych imprez samochodowych.
Ten rok jest rekordowym, jeżeli chodzi o liczbę uczestników.
Legenda i niepowtarzalna atmosfera Dakaru przyciągnęła bowiem aż 525 załóg z całego świata, a listę zgłoszeń zamknięto już w czerwcu.
Na starcie imprezy stanęło 250 motocyklistów, 187 załóg samochodów i 88 ciężarówek. Jak co roku, na trasie nie zabrakło Polaków.
Już po raz ósmy w zawodach startują zawodnicy w barwach PKN ORLEN. Kapitanem teamu jest Jacek Czachor (jest to już jego ósmy DAKAR), w skład zespołu wchodzą także Marek Dąbrowski (po raz siódmy na DAKARZE) oraz załoga Krzysztow Hołowczyc i Jean-Marc Fortin, która trzeci raz zmagać się będzie z pustynią. Jacek i Marek wystartują na motocyklach marki KTM, załoga Hołowczyc-Fortin wyjedzie na trasę Nissanem Navarą.
Oprócz samochodowej załogi Orlenu w rajdzie startuje również "
Loctite Team
" w dwóch rajdówkach "Tomcat" zbudowanych na angielskiej licencji na bazie Land Rovera. W samochodach jadą debiutujące na trasie Dakaru załogi: Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk (zwycięzcy prestiżowego rajdu Berlin-Wrocław 2005) oraz rodzinna załoga: Robert i Ernest Góreccy.
Polaków nie zabrakło też w klasie samochodów ciężarowych. W kabinie Mercedesa Unimoga jadą Grzegorz Baran i Rafał Marton, doświadczona i ambitna załoga. W 2004 roku Baran dojechał do mety w Dakarze na 28 miejscu w klasyfikacji pojazdów ciężarowych. W tym samym roku Rafał Marton pilotował Łukasza Komornickiego zajmując ostatecznie 14, najlepsze jak dotąd, miejsce w historii polskich startów w Dakarze.
Obok Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego, na motocyklu marki KTM startuje też trzeci Polak - Jarosław Cisak.
Krótka historia Dakaru
W sobotę 6 stycznia w stolicy Portugalii - Lizbonie rozpocznie się 29. Rajd Dakar. Na starcie stanie 250 motocyklistów, 187 załóg samochodów i 88 ciężarówek.
Pierwszym organizatorem rajdu był Thierry Sabine. Francuz startując w 1977 roku w rajdzie terenowym rozgrywanym na trasie z Abidżanu do Nicei zgubił się podczas przejazdu przez pustynię libijską. Problemy z odnalezieniem trasy i dotarciem do mety odcinka specjalnego zainspirowały go do zorganizowania maksymalnie trudnej imprezy, w której o zwycięstwie nie będzie decydował tylko sprzęt, ale szczególnie umiejętności nawigacyjne na afrykańskich bezdrożach.
Pierwszy rajd wystartował 26 grudnia 1979 roku z placu Trocadero w Paryżu. Na trasę liczącą 10 tysięcy kilometrów prowadzącą przez bezdroża Algierii, Nigru, Mali i Senegalu wyruszyło 170 zawodników, w tym siedem kobiet. Na metę w stolicy Senegalu dotarło tylko 74 uczestników.
Już podczas pierwszej edycji doszło do tragicznych wypadków. Po upadku z motocykla w wyniku odniesionych obrażeń zmarł Francuz Patrick Dodin.
Szesnaście pierwszych rajdów w latach 1979 - 1994 rozpoczynało się w Paryżu. Później jeszcze dwa razy, w 1998 i 2001 roku, zawodnicy startowali ze stolicy Francji. Trzy razy rajdowa karawana ruszała z hiszpańskiej Grenady (w latach 1995, 1996, 1999), raz z Arras (2002), Marsylii (2003), Clermont-Ferrand (2004), Barcelony (2005) i Lizbony (2006). Dwa razy, w 1997 i 2000 roku, trasa rajdu rozpoczynała się w ... Dakarze.
W tym roku organizatorzy wprowadzili kilka zmian regulaminowych. Na trasie zabroniono korzystania z systemu GPS, do nawigacji kierowcy będą mogli używać jedynie roadbook'a i kompasu. Ze względów bezpieczeństwa dla motocyklistów ograniczono maksymalną prędkość do 150 km/h na trasie, a w trakcie przejazdu przez wioski, gdzie często dochodziło do wypadków - do 50 km/h.
Trasa Dakaru 2007 składa się z 14 etapów i takiej samej ilości oesów.
Długość trasy wynosi 8696 km, odcinków specjalnych 5010 km, a "
dojazdówek
", które w Afryce też nie należą do najłatwiejszych - 3686 km. Po rozegraniu 7 etapów uczestnicy rajdu będą mieli dzień przerwy w Atarze, w Mauretanii. Nie jest to bynajmniej czas odpoczynku, szczególnie dla ekip serwisowych, które wykonują w tym czasie poważniejsze i bardziej czasochłonne naprawy. W wielu motocyklach wymieniane są na przykład silniki.
Najdłuższy etap: Tan Tan - Zuwirat > 817 km
Najkrótszy etap: Grand Prix du Lac Rose > 93 km
Najdłuższy odcinek specjalny: Atar - Tichit > 589 km
Najkrótszy odcinek specjalny: Grand Prix du Lac Rose > 0,5 km
06/01/2007 Sobota - Lizbona - Portimao (495 km)
07/01/2007 Niedziela Portimao - Málaga (500 km)
08/01/2007 Poniedziałek Nador - Ar Raszidija (649 km)
09/01/2007 Wtorek Ar Raszidija - Warzazat (679 km)
10/01/2007 Środa Warzazat - Tan Tan (775 km)
11/01/2007 Czwartek Tan Tan - Zuwirat (817 km)
12/01/2007 Piątek Zuwirat - Atâr (580 km)
13/01/2007 Sobota Dzień przerwy w Atarze w Mauretanii
14/01/2007 Niedziela Atâr - Tichit (626 km)
15/01/2007 Poniedziałek Tichit - Nema (497 km)
16/01/2007 Wtorek Nema - Timbuktu (615 km)
17/01/2007 Środa Timbuktu - Nema (590 km)
18/01/2007 Czwartek Nema - Kayes (746 km)
19/01/2007 Piątek Kayes - Tambacounda (458 km)
20/01/2007 Sobota Tambacounda - Dakar (576 km)
21/01/2007 Niedziela Grand Prix Du Lac Rose (93 km)
(c) interia.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin