Autor Wiadomość
Gallardo
PostWysłany: Nie 11:48, 13 Maj 2007    Temat postu:

na swoim bezpieczeństwie nie można oszczędzać więć kupno takich podstawowych rzeczy jak kask jest niezbędne. Co do kurteczek czy innych dupereli to gdy się jeździ 50km/h to nawet podkoszulka nie jest potrzebna w ciepłe dni! ale gdy jedzie sie ponad 150 to uważam że dobra skórzana kurtka albo nawet kombinezon przydadzą sie.
gwiezdnygsx-r
PostWysłany: Nie 16:48, 18 Mar 2007    Temat postu:

Owszem bezpieczeństwo na moto jest wążne ale czy mając 2500zł wydamy to na motocykl i będziemy ganiać czy kupimy sobie ciuchy wsiądziemy na rower, bedziemy robić sobie ustami "brum brum" i zaszalejemy?? Ja wybrałem opcję motocykla, mam wyśmiewany kask Tiger (sztuk 2), skóre mam sprzed wojny i tyle ale ganiam w tym co mam i jestem zadowolony. Aby się ubrać musiałbym sprzedać mojego jednego pupilka a na jednym tylko jeździć Sad Inna bajka gdy ktoś ma dużo kasy wtedy ubranko z górnej półki to podstawa Wesoly
Gomesh
PostWysłany: Sob 17:00, 17 Mar 2007    Temat postu:

Fajny temacik. Nie całkiem motocyklowo, ale bardzo dobrze że poruszyłaś bezpieczeństwo w tym sporcie. Nasze zdrowie nie zna ceny więc 4 tysiaki za ciuszki to dużo a nawet w ch... ale ta kasa nie pójdzie na zmarnowanie z całą pewnością. Chociaż za 4 tysiaki to mamy fajny tuning motocykla, a o oktanach nie wspomnę.
Gratuluje pomysłu na temacik Very Happy
Gallardo
PostWysłany: Pią 22:35, 16 Mar 2007    Temat postu: ..:: Ubiór na motocykl ::..

Na dobrym i potrzebnym towarze się nie oszczędza! Nie ma to jak dobre samopoczucie na motorze gdy jedziemy 200 km/h i nic nam się nie plącze nie urywa nie otwiera itp. Przedstawiam Wam kilka ciekawostek na temat stroju motocyklowego:

Kask
Jest to najważniejsza część ubioru motocyklowego. Na tym zakupie naprawdę nie warto oszczędzać. Chroni naszą głowę podczas upadków, ślizgów i innych nieprzyjemnych zdarzeń. Jest obowiązkowy, bez niego nie można jeździć motocyklem – takie przepisy. Pamiętaj aby kupować kask znanych firm ,a nie jakieś TIGERY Mruga Kask musi spełniać swoją funkcję ,a nie ładnie wyglądać. Nolan, Shark, Nitro, Uvex, Shoei, AGV wybierz jedną z tych firm i będzie OK. Każda z tych firm ma wiele modeli, wybierz taki na jaki cię stać.. Lepiej kupić używany kask w bdb. stanie niż jakiegoś nowego orzeszka, który pęknie po upadku na chodnik.




Kurtka
Kolejna ważna część ubioru. Masz do wyboru kurtki skórzane lub tekstylne. Wybierz rodzaj kurtki w zależności od stylu jazdy.
Jeśli jeździsz często, wybierasz się w długie trasy, polecam wybrać kurtkę tekstylną. Jest dłuższa od kurtek skórzanych, lepiej chroni przed wiatrem i deszczem. Lepiej trzyma ciepło i zapobiega przed przewianiem i wychłodzeniem.
Natomiast jeśli jesteś typowym motocyklowym maniakiem, jeździsz raczej po mieście, szalejesz i dobrze się bawisz przy szybkiej i dynamicznej jeździe, polecam wybrać kurtkę skórzaną. Musisz pamiętać by wybrać kurtkę z dobrej ,mocnej skóry, posiadającą ochraniacze oraz wzmocnienia na barkach, plecach, łokciach – miejsca szczególnie narażone na urazy podczas kontaktu z asfaltem.
Obojętnie jaką kurtkę wybierzesz pamiętaj o tym, że musi spełniać swoją ochronną funkcję ,a nie tylko dobrze wyglądać. Powinieneś czuć się w niej dobrze, naturalnie, nie możesz mieć skrępowanych ruchów. Pamiętaj im bardziej jest kolorowa tym jesteś bardziej widoczny na drodze.



Spodnie
Spodnie możemy kupić ze skóry, nylonu oraz materiału tekstylnego. Przy zakupie spodni zwróć uwagę na wzmocnienia i ochraniacze na kolanach i na tyłku. Nie jest zbyt miło jechać na dupie po asfalcie w dresiku lub jeansach.

Rękawice
Rękawice na lato i na trochę zimniejsze dni. Powinieneś posiadać obydwa rodzaje. Dzięki nim nie nałapiesz się reumatyzmu na starość. Nie zbyt przyjemnie pościerać sobie dłonie o asfalt. Przy zakupie zwróć uwagę na wzmocnienia na palcach, najlepiej kup rękawice z kevlarem. Będą mocne i lekkie. Naprawdę warto zakupić rękawice. Nie żałuj na nie kasy.



Buty
Buty chronią twoją stopę przed skręceniem, przewianiem, przemoknięciem. Powinny być wysokie dzięki temu lepiej usztywnią nogę.



Kominiarka
Kominiarka chroni szyję i głowę przed wiatrem, zimnem, a także służy w utrzymaniu higieny w kasku. Lepiej żeby spociła ci się głowa w kominiarce niż w kasku, zapobiega to zbyt szybkiemu zniszczeniu hełmofonu.

Kombinezon
Dzielimy je na dwa typy: jednoczęściowe - bardziej profesjonalne, najczęściej z garbem, nie podwiewa na łączeniu tradycyjnym, używane zazwyczaj na torze; dwuczęściowe - jak sama nazwa mówi składają się z dwóch łączonych ze sobą elementów, czyli górnej części - kurtki oraz dolnej - spodni, ten typ kombinezonu jest bardziej podręczny, gdyż można sobie bez problemu odpiąć spodnie i jeździć w samej kurtce, np. do szkoły czy pracy. Pełny kombinezon najlepiej chroni przez ślizgami, posiada wzmocnienia na łokciach, kolanach, plecach, podwójną skórę na pośladkach oraz klatce piersiowej. Renomowane formy kombinezonów to Alpinestars, Dainese, Spyke, Diadora, Arleen Ness



Niestety, te fajne sprzety mają dwie wady! Pierwszą jest to że przy upadku na motorze przy już około 100km/h nawet najdroższy strój Cię nie zabezpieczy...
Po drugie: ich cena jest zawrotna: Specjalnie dla Was zrobiłam zestaw podstawowy stroju motocyklisty:
Kombinezon jednoczęściowy 1435 PLN
Kask 315
Buty 330
Okulary 159
Bielizna: koszulka 145 i skarpety 59
Rękawice 99
Razem 2542 PLN do tego pasowałoby by mieć jeszcze paste do czyszczenia skóry torbę na buty i kilka drobnych gadgetów. Rachunek sie zamyka na 4000PLN

Czy to aby nie za dużo? Nasze bezpieczeństwo i wygoda jazdy nie mają ceny... Smile

thx for scigacz.pl

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group.
Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.