Autor |
Wiadomość |
lucas |
Wysłany: Wto 21:35, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Pamietam jak naście lat temu widziałem takiego jaga pod Radomiem. wydawał mi się wielki i brzydki. Teraz czasami go widuje, najczęściej w okolicach Łodzi stoi pod jakimś sklepem motoryzacyjnym i kusi, jako piękny klasyk. Cóż gusta się zmieniają Prawdziwy, klasyczny, piękny i będący kwintesencją angielskiego stylu... |
|
|
Gallardo |
Wysłany: Pon 16:52, 26 Mar 2007 Temat postu: |
|
z czyms mi sie kojarzy to autko... nie grało czasem w jakimś filmie?? |
|
|
gwiezdnygsx-r |
Wysłany: Pon 11:49, 26 Mar 2007 Temat postu: |
|
XJS to całkiem ładny samochód i ma niezłego 6 litrowego potwora pod maską. W dzisiejszych czasach niewyróżnia się zbytnio na ulicy chyba,że ktoś ma odrobinę pojęcia o samochodach. Poza tym wnętrze jak przystało na prawdziwego jaguara |
|
|
MichaelW |
Wysłany: Nie 20:42, 25 Mar 2007 Temat postu: |
|
Za swoich czasów był okropnym samochodem dopiero teraz zaczyna nieźle wyglądać tak jak inne jagi np. e-type teraz wygląda o wiele lepiej niż kiedyś. |
|
|
Gomesh |
Wysłany: Nie 14:46, 25 Mar 2007 Temat postu: Jaguar XJS |
|
Jaguar w 1975r. zapodał następcę słynnego E-Type który po 14 latach produkcji był już trochę przeterminowany i stanowił w owych czasach łakomy kąsek raczej już tylko dla ekscentryków i tradycjonalistów. Nowe wcielenie utraciło wiele uroku w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Samochód padł ofiarą grupowego (...) projektowania, stąd wyjątkowo niespójna i chaotyczna stylistyka. Nie przeszkadzało mu to jednak by ubiegać się o tytuł jednej z lepszych maszyn drogowych swojej ery. Bazą dla XJS było podwoie z XJ 12. Z którego pochodziły również hamulce i zawieszenie. Napędzany był poprzez dwa silniki V6 3590cm3 o 223 KM oraz znakomity V12 5994cm3 290 KM(modele z lat późniejszych, wymienione silniki to wersje HE-High Efficiency). Te obie świetne jednostki były łączone z 3 stopniowymi skrzyniami Borg Warner (Brytyjczycy nie potrafili wtedy budować automatów stąd zdarzają się sztuki ze skrzyniami TH-400). Powstała również wersja ze skrzynią manulną lecz ta wersja znalazła tylko 352 klientów. Pod koniec produkcji powstała znakomita wersja przygotowana przez TWR, legitymowała się mocą 333 KM. Samochód przetrwał w produkcji 21 lat co robi zeń najdłużej produkowanego Jaga w historii. Warto wspomnieć, że do budowy następcy (XK8) użyto płyty podłogowej XJS !!!
|
|
|