Autor Wiadomość
lucas
PostWysłany: Wto 21:35, 17 Kwi 2007    Temat postu:

Pamietam jak naście lat temu widziałem takiego jaga pod Radomiem. wydawał mi się wielki i brzydki. Teraz czasami go widuje, najczęściej w okolicach Łodzi stoi pod jakimś sklepem motoryzacyjnym i kusi, jako piękny klasyk. Cóż gusta się zmieniająWesoly Prawdziwy, klasyczny, piękny i będący kwintesencją angielskiego stylu...
Gallardo
PostWysłany: Pon 16:52, 26 Mar 2007    Temat postu:

z czyms mi sie kojarzy to autko... nie grało czasem w jakimś filmie??
gwiezdnygsx-r
PostWysłany: Pon 11:49, 26 Mar 2007    Temat postu:

XJS to całkiem ładny samochód i ma niezłego 6 litrowego potwora pod maską. W dzisiejszych czasach niewyróżnia się zbytnio na ulicy chyba,że ktoś ma odrobinę pojęcia o samochodach. Poza tym wnętrze jak przystało na prawdziwego jaguara Wesoly
MichaelW
PostWysłany: Nie 20:42, 25 Mar 2007    Temat postu:

Za swoich czasów był okropnym samochodem dopiero teraz zaczyna nieźle wyglądać tak jak inne jagi np. e-type teraz wygląda o wiele lepiej niż kiedyś.
Gomesh
PostWysłany: Nie 14:46, 25 Mar 2007    Temat postu: Jaguar XJS

Jaguar w 1975r. zapodał następcę słynnego E-Type który po 14 latach produkcji był już trochę przeterminowany i stanowił w owych czasach łakomy kąsek raczej już tylko dla ekscentryków i tradycjonalistów. Nowe wcielenie utraciło wiele uroku w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Samochód padł ofiarą grupowego (...) projektowania, stąd wyjątkowo niespójna i chaotyczna stylistyka. Nie przeszkadzało mu to jednak by ubiegać się o tytuł jednej z lepszych maszyn drogowych swojej ery. Bazą dla XJS było podwoie z XJ 12. Z którego pochodziły również hamulce i zawieszenie. Napędzany był poprzez dwa silniki V6 3590cm3 o 223 KM oraz znakomity V12 5994cm3 290 KM(modele z lat późniejszych, wymienione silniki to wersje HE-High Efficiency). Te obie świetne jednostki były łączone z 3 stopniowymi skrzyniami Borg Warner (Brytyjczycy nie potrafili wtedy budować automatów stąd zdarzają się sztuki ze skrzyniami TH-400). Powstała również wersja ze skrzynią manulną lecz ta wersja znalazła tylko 352 klientów. Pod koniec produkcji powstała znakomita wersja przygotowana przez TWR, legitymowała się mocą 333 KM. Samochód przetrwał w produkcji 21 lat co robi zeń najdłużej produkowanego Jaga w historii. Warto wspomnieć, że do budowy następcy (XK8) użyto płyty podłogowej XJS !!!


Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group.
Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.