Autor Wiadomość
MichaelW
PostWysłany: Wto 12:33, 27 Mar 2007    Temat postu:

Jak byłem mały to był mój ulubiony samochód później o nim zapomniałem a teraz jest u mnie w fajnych samochodach ale raczej nie w czołówce.
Gallardo
PostWysłany: Wto 8:57, 27 Mar 2007    Temat postu:

hehe to zależy co masz na mysli mówiąc "miodność" nawiasem mówiąc super słowo! fajnie jest jeździc samochodem o niezłych osiągach i jakże zachecającym wyglądzie, nieprawdaż? musze sie przyznac ze jestem ignorantem jesli chodzi o silniki Very Happy patrze na te koniki i niutonometry i mniej wiecej wiem o co chodzi... bądzcie wyrozumiali Wesoly
Gomesh
PostWysłany: Pon 17:58, 26 Mar 2007    Temat postu:

To tylko kwestia gustu, a jak wiemy o gustach się nie dyskutuje...
Ale stawiając M3 czy M5 obok 850i lub Csi to wizualnie może odbiegać od swoich dużo młodszych braci, ale miodność z samej jazdy jest niewątpliwie większa. A oto właśnie chodzi bo wygląd to nie jest jeszcze 100% sukcesu. Generalnie tak jak w każdym aspekcie życiowym.
Gallardo
PostWysłany: Pon 16:47, 26 Mar 2007    Temat postu:

mówcie co chcecie! krzyczcie nawet ale mnie sie nie podoba. M3 M5 tak jasne ale to "coś" never! chociaż jak pomysleć głębiej to na tamte czasy to był chyba niezły wypas (o ile sie pamięta co po naszych drogach jeździło Smile
Gomesh
PostWysłany: Pon 13:26, 26 Mar 2007    Temat postu:

Zgadzam się z tezą, że seria M1 jest jedną z najładniejszych w historii koncernu BMW. Nie mogę zapomnieć także o magicznej 8, która jest jednym z najlepszych betek które opuściły kiedykolwiek fabrykę. Wizualnie patrząc to wole go niż Lotusa i resztę owej wiekowej konkurencji która deptała mu po wydechu kilkanaście lat temu. 3,5 litrowy silnik dostarczał odpowiednio dużo mocy, żeby namieszać na ulicy jak i torze co go zdecydowanie stawiało na wysokim miejscu w klasyfikacji bolidów tamtych lat. M1 obok 850 Csi jest moim faworytem w klasie poczciwych staruszków Old timerów...
gwiezdnygsx-r
PostWysłany: Pon 12:33, 26 Mar 2007    Temat postu: BMW M1

BMW M1 to pierwsze dziecko firmy BMW Motorsport GmbH a jednocześnie dziadek dzisiejszych M3, M5 i M6. Dziecko rodziło się w bólach. Sportowy dział Bayerische Motoren Werke powstał w roku 1972 a jego zadaniem było sprawne przygotowywanie seryjnych i dostojnych sedanów niemieckiej marki do sportu wyczynowego.
Problem M GmbH polegał jednak na tym, że ta młoda firma nie miała absolutnie żadnych mocy produkcyjnych. Niemcy zaufali więc Włochom i pierwsze M1 miały być produkowane przez Lamborghini. Wybór był czytelny – auto oznaczone kodem E26 miało być niemieckim Ferrari. Piękne auto zaprojektował przecież słynny Giorgio Giugiaro, silnikiem zajęli się inżynierowie BMW a podwozie i karoserię zrobili fachowcy właśnie z Lamborghini. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? Tak, bo włoska firma z Sant'Agata Bolognese ordynarnie splajtowała.
Niemcy zareagowali błyskawicznie i przenieśli produkcję do Baur w Stuttgarcie. Ramę wykonywano w Modenie w zakładach Marchesiego zaś karoserię (po raz pierwszy i ostatni w historii) w zakładach Giugiaro. Wszystko to trafiało do Stutgartu, gdzie montowano układ napędowy. To jeszcze nie koniec – gotowy samochód trafiał do Monachium. Tam był... rozbierany i składany z powrotem, by na pewno spełniać rygorystyczne niemieckie normy jakości. Cyrk na kółkach.
Produkcja szła prawie pełną parą. E26 zostało z dumą zaprezentowane światu na wystawie samochodowej w Paryżu w 1978 roku, pod nazwą M1. Wzbudził zachwyt. Z jednej strony była to bowiem piękna klinowa linia z deski Giugiaro, z drugiej BMW miało swoje charakterystyczne cechy – m.in. nerki na atrapie chłodnicy. Przód auta był zresztą zaprojektowany przez Francuza, Paula Bracq w 1972 roku. BMW M1 do dziś jest uważane za jedno z najpiękniejszych aut, jednym tchem wymieniane z Lotusem Espritem, Maserati Borą i DeLoreanem.


Dane techniczne:

Silnik:6-cylindrowy,rzędowy,24-zaworowy,
chłodzony cieczą,o pojemności 3453cm3
Moc maksymalna:
277KM (204kW) przy 6500 obr\min
Maksymalny moment obrotowy:
330Nm przy 5000 obr\min
Napęd:na koła tylne
Skrzynia biegów:5-stopniowa,ręczna
Hamulce:tarczowe
Ogumienie:przód-205\55 VR 16,
tył-225\55 VR 16
Średnica skrętu:13,0 m
Masa własna:1290 kg
Wymiary:4360x1824x1149 mm
Rozstaw osi:2560 mm
Pojemność zbiornika paliwa:110 l
Prędkość maksymalna:262km\h
Przyspieszenie 0-100km\h:5,6 s
Przyspieszenie 0-200km\h:20,7 s
Zużycie paliwa:
8,9l\100km
10,1l\100km
19,6l\100km


Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group.
Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.