Obecny czas to Sob 8:03, 20 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Harley-Davidson - Fat Boy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 16:17, 31 Gru 2006    Temat postu: Harley-Davidson - Fat Boy

Motocykle Harley-Davidson dla jednych są kwintesencją pojazdów jednośladowych, dla innych zaś tylko pozerstwem za ciężkie pieniądze. Faktem jest, że amerykańska marka dawno już była legendarna i finezyjna, zanim jeszcze większość innych firm motocyklowych w ogóle zaistniała. Faktem jest też, że tylko właściciele tej marki doczekali się wspólnego określenia, czyli Harleyowców. Prawdą jest również to, że trzeba wydać kupe drobnych (najlepiej wywrotkę 5 zł), aby móc stać się jednym z nich.
Fat Boye prezentują się całkiem nieźle, w typowym dla H-D stylu: szeroki zbiornik paliwa, nisko osadzone siodło, masywne błotniki, dużo chromu, w oczy rzucają się potężne chromowane widelce przednie, z wielkim samotnym reflektorem, jak również słusznych rozmiarów pełne obręcze kół czy obrysówki. Na wspomnianym zbiorniku paliwa umieszczono chromowaną (a jakże Uwaga ) konsolę, zawierającą duży i wyraźny prędkościomierz z licznikiem przebiegu, zestaw niezbędnych kontrolek oraz masywne pokrętło stacyjki z klapką zamykającą wkładkę klucza. Po prawej stronie konsoli chromem świeci wlew paliwa (niezamykany na kluczyk), zaś z lewej - dla równowagi - znalazła się jego atrapa, ale ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Ze względu na rozmieszczenie tych dwóch chromowanych krążków, nasuwa się raczej skojarzenie z Fat Girl, choć nie taka znowu fat...
Pozycja za kierownicą jest typowa dla krążowników, plecy prosto, stopy oparte z przodu na solidnych podnóżkach, z których każdy dorównuje niemal wielkością desce skateboardowej. Wielkość pedału hamulca nożnego równie imponująca, przypomina ten w amerykańskich samochodach z automatem oczywiście. Kierownica zaprojektowana jest po prostu wzorowo, pozwala na swobodną i wygodną kontrolę nad tym ciężkim (307 kg), ale świetnie wyważonym motocyklem.
Najważniejsze dla faceta jest to, co ma między nogami. A siedząc na Fat Boyu potencjał drzemiący w tych okolicach jest chyba większy niż po kilku niebieskich tabletkach. Dwucylindrowy widlasty Twin Cam 88B, o pojemności 88 cali sześciennych, czyli niemal półtora litra, ma niedużą moc, bo raptem 76 KM (albo nawet mniej, H-D nie podaje mocy, różnie poczta pantoflowa to zapodaje), moment obrotowy 102 Nm również nie jest imponujący, za to osiągany jest już przy 3400 obr/min, czyli dużo niżej niż inne silniki motocyklowe. Dzięki temu Fat Boya nie trzeba kręcić wysoko, ciągnie mocno niemal od samego dołu. Praca silnika jest bardzo twarda, trzęsie motocyklem dość mocno, czasem jest wrażenie, że za chwilę wyrwie się z ramy. Pali też sporo, zużycie oscyluje w granicach 10 litrów benzyny na 100 km, co nie jest zmartwieniem w kraju jego pochodzenia, u nas jednak mocno bije po kieszeni. Choć z drugiej strony - jeśli stać cię na motocykl za niemal 90 tysięcy złotych polskich, to z pewnością wisi ci koszt paliwa. Niezależnie jednak od kosztów pozostaje problem zasięgu, po zapaleniu się kontrolki rezerwy do zbiornika wchodzi niewiele ponad 10 litrów, więc w najlepszym razie przejedziesz 150 km do następnego tankowania (200 km przy bardzo silnym wietrze w plecy).
Jak na Harleya przystało, sprzęgło pracuje twardo, tu przewagę mają mańkuci. Zmiana biegów nie wymaga już mocnej lewej nogi, biegi wchodzą lekko, za to bardzo głośno, zmianę przełożenia 5-biegowa skrzynia obwieści nam bardzo wyraźnym i twardym uderzeniem. Przeniesienie napędu na koło jest za to ciche, bo paskiem zębatym, czyli typowo dla Harleya.
Hamulce Fat Boya wyglądają niepozornie, lecz radzą sobie z masą motocykla bardzo dobrze. Pomimo braku ABS-u łatwo jest wyczuć siłę hamowania i zatrzymać maszynę stabilnie i bez poślizgu któregokolwiek z kół, nawet z dość dużych prędkości.
W czasie jazdy Fat Boyem musimy pamiętać o tym, by mocno trzymać kierownicę, bynajmniej nie dlatego, że trudno się go prowadzi, wręcz przeciwnie. Jednak kopnięcie silnika jest tak mocne, że może zrzucić z grzbietu mniej uważnych kierowców. Poza tym brak jakiejkolwiek owiewki sprawia, że przy prędkościach powyżej 100 km/h utrzymanie się na Fat Boyu wymaga coraz mocniejszego zaciskania dłoni na kierownicy, bowiem pęd powietrza za wszelką cenę chce zerwać człowieka z maszyny, lub choćby kask z jego głowy. Ale przecież nie jest to motocykl dla mięczaków, wszak jeździł nim sam Terminator w drugiej części filmu.
Co dostaniemy za skromną kwotę 90.000 zł ? Na pewno rasowego, bezkompromisowego Harleya. Na pewno potężną odczuwalną moc silnika. Na pewno donośne, basowe brzmienie silnika, doprawione dopalaniem w wydechu (czekam na wersję ze zmienionym wydechem...) Na pewno mocny wiatr wolności, czasem aż za mocny. Na pewno niepowtarzalny widok: w czasie jazdy chrom przedniej lampy działa jak lustro, w którym odbija się cała kierownica, kierowca i niebo nad głową. To naprawdę wspaniała maszyna, której można pozazdrościć. I pewnie właśnie zazdrość (takiej maszyny i takich pieniędzy) sprawia u niektórych niechęć do Harleyowców. Ale co tam, żyj wolnością, jaką daje Fat Boy.

Silnik 4-suwowy, Twin Cam 88B
układ / chłodzenie V2 / cieczą
pojemność 1449 cm3
moc maksymalna / obr/min - / -
moment obrotowy / obr/min 102 Nm / 3400
Skrzynia biegów 5-biegowa
przeniesienie napędu pasek zębaty
Zawieszenie przód / tył widelec teleskopowy / wahacz
Hamulce przód /tył tarczowy 292mm / tarczowy 292mm
ABS - nie
Opony przód / tył MT90B16 72H / 150/80B16 71H
Wymiary i masy: dług. / szer. / wys. (mm) 2396 / - / 645
rozstaw osi (mm) 1630
masa własna (kg) 307
pojemność zbiornika paliwa (l) 18,9
Cena 89.008,00 zł

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(c) motomaniak '00


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 17:17, 31 Gru 2006    Temat postu:

Jak dla mnie to jest za drogie żebym to kupił... Osobiście wolę plastiki

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Pon 9:31, 01 Sty 2007    Temat postu:

mimo iż preferuje plastiki to ten moto ma wiekszy urok w sobie..juz kiedyś mówiłam..masywny,piekny,idaelany..no ale nie wszyscy lubia turystyki..

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 11:45, 01 Sty 2007    Temat postu:

Nie jestem szczególnym miłośnikiem HD ale Fat Boy jest moim zdaniem najfajniejszym ze wszystkich. A dlaczego?? Już odpowiadam. Fat Boy ma swój jedyny i niepowtarzalny styl a szczególnie koła w pełni zalane co prawda rama klasyczna ale Fat Boy jest takim Rolls-Royce wśród HD!

Gomesh dobry post Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.