Obecny czas to Sob 12:42, 20 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Kawasaki ZX-12R
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 12:51, 22 Sty 2007    Temat postu: Kawasaki ZX-12R

Wymagania stawiane konstruktorom tego demona były bardzo duże:zwrotność taka, jaką mają "600" Supersport, potężna moc zdolna rozpędzić pojazd do ponad 300 km/h, a przy tym bardzo małe opory powietrza i jednocześnie świetna stabilność. Walcząc z oporem aerodynamicznym, konstruktorzy wpadli na pomysł nowego typu ramy - skorupowej, zwanej czasem klatkową, odlanej ze stopu aluminium. Połączenie główki ramy z łożyskowaniem wahacza przebiega nad silnikiem ( a nie po jego bokach tak jak w ramie grzbietowej). Dzięki temu uzyskano węższą bryłę motocykla, a tym samym mniejszy współczynnik Cx. Zwrócono również uwagę na detale: lusterka wsteczne są bardziej aerodynamiczne, a stateczniki (małe skrzydełka na bocznych owiewkach) poprawiają stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Kolejna wielka niespodzianka to silnik. Konstruktorzy wzorowali się na bardzo udanej jednostce napędowej "ZX 9 R". Jego masa pomimo większej pojemności jest mniejsza niż w poprzednim flagowcu Kawasaki ("ZZR-1100") aż o 12 kg. Udało się to dzięki zastosowaniu aluminiowych gładzi cylindrów elektrolitycznie utwardzonych i zabezpieczonych przed zużyciem oraz pokrywom (m.in. zaworów, sprzęgła i miski olejowej) ze stopów magnezu. Czterocylindrowa czterosuwowa "rzędówka" ma 2 wałki rozrządu, 16 zaworów i jest chłodzona cieczą. Wewnątrz górnej częsci ramy znajduje się obszerny air box, do którego powietrze jest tłoczone przez potężny wlot umieszczony pod reflektorem. Silnik jest zasilany elektronicznym wtryskiem Denso, a cewki zapłonowe zamontowano tuż przy świecach. Układ wydechowy został wyposażony w katalizator, tłumik zaś wykonano z tytanu.
Z jednostką współpracuje wielotarczowe sprzęgło mokre i 6-stopniowa skrzynia przekładniowa, z której napęd na tylne koło przenoszony jest przez łańcuch zębaty typu O-Ring.
Zawieszenie "ZX-12R" wydaje się już bardziej konwencjonalne. Z przodu motocykl wyposażono w regulowany widelec teleskopowy upside-down o średnicy rur nośnych 43 mm i skoku 120 mm. Na przednim kole znajdują się dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm współpracujące z sześciotłoczkowymi zaciskami. Tylny wahacz wygląda nieco filigranowo, a opona o średnicy... 200 mm jeszcze potęguje to wrażenie. Centralny element resorująco-tłumiący, wyposażony w regolację napięcia sprężyny resorującej, umożliwia skok koła o 140 mm. Tylny hamulec tarczowy ma zacisk dwutłoczkowy.
Po wyjachaniu z fabryki pierwszej partii "dwunastek", wiosną 2000 roku, odbyły się testy, które miały potwierdzić,że nastąpiła zmiana na "tronie najszybszych".Okazało się,że motocykl testowy przygotowany dla dziennikarzy osiągał (biorąc pod uwagę oczekiwania) tylko 298 km/h. Czyżby porażka? Niekoniecznie. Nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne powinny się zapisać w historii motocyklizmu, a wiele z nich napewno zostanie wykorzystanych w innych motocyklach. Kawasaki ZX-12R Ninja i tak znajduje się na szczycie, w końcu z pojemności 1199 cm3 osiąga moc 185 KM (na tylnym kole 178 KM).
Największy Ninja nie jest motocyklem dla Kowalskiego,Aby go kupić, trzeba mieć bardzo gruby portfel, a jazda nim wymaga doskonałych umiejętności i dużego doświadczenia. W związku z niebagatelnymi osiągami ułamek sekundy nieuwagi może zakończyć się tragicznie. Kawasaki ZX-12R Ninja jest niewątpliwie demonem mocy i prędkości.

Dane techniczne:
Silnik:czterosuwowy,4-cylindrowy,rzędowy,chłodzony cieczą o pojemności 1199 cm3
Stopień sprężania:12,2:1
Moc maksymalna:
185 KM przy 10 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:
134 Nm przy 7500 obr./min
Zasilanie: wtrysk paliwa
Przełożenie wstępne:koła zębate
Sprzęgło:wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Przeniesienie na tylne koło: łańcuch zębaty
Rama: klatkowa odlewana z aluminium
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy upside-down, o średnicy rur nośnych 43 mm i skoku 120 mm
Zawiesznie tylne: wahacz aluminiowy z pojedynczym elementem resorująco tłumiącym
Hamulce:przód- podwójny tarczowy o średnicy 320 mm z dwoma sześciotłoczkowymi zaciskami, tył - tarczowy o średnicy 230 mm z zaciskiem dwutłoczkowym
Ogumienie: przód - 120/70 ZR 17,
tył - 200/50 ZR 17
Masa bez płynów: 210 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 227 kg
Rozstaw osi: 1440 mm
Wysokość siodła: 810 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 20 l
Prędkość maksymalna: 298 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,7 s

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 20:59, 22 Sty 2007    Temat postu:

Kurcze do prowadzenia tego motocykla chyba nie wystraczy samo prawo jazdy kategorii A, ale przydałaby się licencji pilota Wesoly
Jednym słowem mocarz zamknięty w aluminowej ramie. Bardzo mi sie podoba i jest to najlepsza kawa jaka śmiga po ulicach. Nawet świeżo palona nie daje tyle adrenaliny co to monstrum...


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
marty
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: k-ce

PostWysłany: Pon 22:18, 22 Sty 2007    Temat postu:

nareszcie post o mojej olubionej maszynce piękna bestia Wesoly thx za posta Gwiezdny

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Wto 12:08, 23 Sty 2007    Temat postu:

Ulepszona wersja kawy zx6,9R..Wizualnie mi się bardzo podoba choć i tak nic nie pobije Hai:P

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.