Obecny czas to Czw 23:40, 25 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Suzuki GSX 750 F
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 16:55, 09 Sty 2007    Temat postu: Suzuki GSX 750 F

Suzuki GSX 750 i GSX 600 F to jedne z najpopularniejszych motocykli sportowo-turystycznych zarówno w Polsce, jak i Europie Zachodniej.
Do tych motocykli niesłusznie przylgnął przydomek "Katana" zapożyczony z nazwy ich amerykańskiej wersji. Tymczasem "Katana" na rynku europejskim odnosi się do skutera Suzuki AY 50, który z GSX 750 F nie ma nic wspólnego.
Ogólny wygląd GSX 750 F jest raczej udany - pod niezbyt agresywnymi kształtami mieści się silnik o spokojnym charakterze. Pozycja za kierownicą jest wygodna, zarówno podczas szybkiej jazdy po autostradach, jak i w miejskich korkach. Opinia, że popularne motocykle sportowo-turystyczne potocznie zwane "plastikami" są niezwykle szybkie i potwornie niewygodne, nie odnosi się do GSX 750 F, który jest dostatecznie szybki i bardzo wygodny. Za sprawą obszernej kanapy, dośc nisko umieszczonych podnóżków i wystarczająco wysokiej kierownicy nawet wyżsi kierowcy nie powinni narzekać na brak komfortu. Przełączniki umieszczone na kierownicy obsługuje się niemal intuicyjnie, natomiast czytelny zestaw wskaźników (m.in. prędkościomierz, obrotomierz, licznik kilometrów z dwoma przebiegami dziennymi) umożliwia kierowcyuzyskanie niezbędnych informacji dotyczących jazdy i pracy zespołu napędowego. Szeroko rozstawione lusterka o dużym polu widzenia doskonale pokazują, co się dzieje za motocyklem.
Sercem tego pojazdu jest 4-cylindrowa "rzędówka",chłodzona olejem i powietrzem, wyposażona w rozrząd DOHC z czterema zaworami na cylinder. Z pojemności 3/4 litra osiągnięto moc 92 KM (68 kW). To wystarczająco dużo, aby uzyskać około 225 km/h i z tą prędkością przemierzać np. autostrady. Dobrze dopracowany silnik, jest niemal bezawaryjny (oczywiście przy odpowiednim traktowaniu) i oszczędny. Nawet przy bardzo niskich temperaturach nie ma problemów z rozruchem, a za sprawą powietrzno-olejowego chłodzenia szybko się nagrzewa. Małą chłodnicę oleju umieszczono w układzie smarowania tuż za najbardziej obciążoną termicznie częścią silnika, czyli za głowicą, dzięki czemu do miski olejowej nie trafia gorący olej, a rozkład temperatury jednostki jest równomierny. W układzie wydechowym zastosowano kolektor "4 w 1" i katalizator.
Napęd na tylne koło przenoszony jest przez wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, lekko pracującą 6-stopniową skrzynię biegów, precyzyjną i dobrze zestopniowaną, oraz łańcuch O-Ring.
Silnik wraz z układem przeniesienia napędu charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Szeroki zakres obrotów użytecznych pozwala na dynamiczne przyspieszenia już przy 3-4 tys. obr./min również z pasażerem i załadowanymi kuframi.
Na pochwałę zasługuje bardzo dobre zawieszenie. Z przodu zastosowano znakomicie wybierający nierówności widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym oraz 4-stopniową regulację siły tłumienia przy dobiciu. Z tyłu natomiast zamontowano wahacz z centralnym elementem resorująco-tłumiącym, z pełną regulacją napięcia wstępnego sprężyny i 4-stopniową regulacją siły tłumienia przy dobiciu.
Hamulce może nie są najlepsze, jednak do jazdy turystycznej wystarczą. Przednie tarcze mają średnicę 290 mm i są uzbrojone w zaciski 4-tłoczkowe, natomiast tylna tarcza o średnicy 240 mm współpracuje z zaciskiem 2-tłoczkowym. Z przodu zastosowano opony o rozmiarze 120/70 ZR 17, a z tyłu 150/70 ZR 17.
Motocykl prowadzi się naturalnie, zarówno przy znacznych przyspieszeniach, jak i opóźnieniach oraz na zakrętach. Świetne zawieszenie oraz wygodna pozycja i dużo miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażera umożliwiają pokonywanie długich dystansów.
W parze z osiągami, łatwością prowadzenia i umiarkowanym apetytem na paliwo idzie umiarkowana cena, co czyni ten motocykl atrakcyjnym. Bardzo dobra zaś ochrona przed wiatrem oszczędzi naszym uszom wizytę u laryngologa po długim urlopie w siodle.

Suzuki GSX 750 F

Silnik:rzędowy,czterosuwowy,4-cylindrowy,chłodzony olejem i powietrzem
o pojemności 750 cm3
Rozrząd:DOHC, 4 zawory na cylinder
Moc maksymalna:
92 KM (68kW) przy 10 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:
67 Nm przy 9 500 obr./min
Zasilanie:
4 gaźniki Keihin o średnicy przelotu 36 mm
Przeniesienie napędu:
Przełożenie wstępne:koła zębate
Sprzęgło:wielotarczowe w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Przeniesienie na tylne koło:łańcuch typu O-Ring
Rama:podwójna, kołyskowa, z rur stalowych o przekroju prostokątnym
Zawieszenie:przód - widelec teleskopowy, tłumienie olejowe, 4-stopniowa regulacja siły tłumienia przy dobiciu, o skoku 130 mm, tył - wahacz,centralny element resorująco-tłumiący, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja siły tłumienia przy dobiciu, skok 142 mm
Hamulce:przód - dwie tarcze pływające, o średnicy 290 mm z zaciskami 4-tłoczkowymi,tył - tarcza z zaciskiem 2-tłoczkowym o średnicy 240 mm
Ogumienie:przód - 120/70 ZR 17, tył - 150/70 ZR 17
Masa własna:211 kg
Rozstaw osi:1465 mm
Wysokość siodła:790 mm
Pojemność zbiornika paliwa:20 l
Prędkość maksymalna:225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h:3,6 s
Zużycie paliwa:4,7-7,2 l/100 km

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 18:22, 09 Sty 2007    Temat postu:

otwarcie należy przyznać,ze GSX 750 jest bardzo wdzięcznym motocyklem,który swojemu właścicielowi przysporzy wiele radości i oszczędności. Jest jednak jedno ale we wszystkim, gdyż "efka" sprawuje się najlepiej jako moto do jazdy turystyczno-sportowej. Suzi jest duża, wygodna i w pełni obudowana.Owiewka dobrze spełnia swoje zadania, dzięki czemu nie nie jesteśmy skazani na opór powietrza rodem z naked bike`ów. Ma do tego całkiem niezły moment obrotowy , w związku z czym lewa stopa może odpocząć na trasie,a jazda wygląda milo i przyjemnie.Suzuki GSX 750 jest motocyklem godnym uwagi dla wszystkich tych, którzy poszukują uniwersalnego sprzęta ,nadającego się do podróżowania,jak również do jazdy po mieście,a zarazem niedrogiego w utrzymaniu moto ,dającego poczuć radość z jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 18:34, 09 Sty 2007    Temat postu:

Podoba mi się ta "efka" jest nie tylko ładna, ale także nadaje się jako turysta. Generalnie to świetny motocykl i czego można chcieć więcej od takiego sprzętu... Jak dla mnie to bomba na maxa...

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
marty
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: k-ce

PostWysłany: Wto 19:07, 09 Sty 2007    Temat postu:

wygląd niezły... osiągi też... ewentualnie mogłaby być Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Pią 11:56, 12 Sty 2007    Temat postu:

eee...trochę nie bardzo.. ta 750 ma wizualnie niedopracowany wygląd...mi sie np.nie podoba za niski tył,co automatycznie gorszy widok motocykla..

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 10:36, 15 Sty 2007    Temat postu:

Jak dla mnie to wypas:)

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Motocykle
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.