Obecny czas to Sob 0:14, 27 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Maybach Exelero
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Nowości
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 10:11, 04 Sty 2007    Temat postu: Maybach Exelero

Czy można czekać kilkanaście lat na kilkadziesiąt sekund? Tak, jeśli chodzi o 700 KM, 351 km/h i co najmniej milion euro.
12 maja, godz. 14.10. Tor testowy ADAC, 70 km od Berlina. Całkowite zachmurzenie nieba, pełne rozchmurzenie mojej twarzy. Czeka mnie jazda najszybszym Maybachem w historii firmy, o którym wielu chciałoby powiedzieć "MYbach". Biorąc pod uwagę miesiąc prezentacji, z pewnością to Maj-bach.

- Cześć - niezbyt wylewnie wita mnie Klaus Ludwig. Jeździć z nim po torze to tak jak grać koncert z Markiem Knopflerem. Trzeba mieć niewąski talent, by zostać najlepszym kierowcą w historii DTM (Niemieckich Mistrzostw Samochodów Turystycznych) i trzy razy wygrać w Le Mans. Człowiek z Maybacha ciasno opina mnie szelkowymi wyczynowymi pasami. Tuż przede mną 12-cylindrowy silnik wydaje ostre, bulgoczące dźwięki. Jakby coś się tam gotowało. I rzeczywiści - 700 KM gotuje się do zmasowanego 80-sekundowego ataku na kilka kilometrów toru.

Maybach+Fulda=Exelero

Takie godziny ciągną się jak Wielki Mur Chiński. Niewątpliwie ludzie z Maybacha i Fuldy uczyli się sztuki suspensu od Hitchcocka. Od godziny umiejętnie podgrzewają atmosferę oczekiwania na nowy prototyp. Model, o którym wiadomo tylko tyle, że jest wspólnym dziełem DaimlerChryslera i firmy oponiarskiej Fulda. Rzadko zdarza się prezentacja tak tajemniczego samochodu.

Nagle w rogu wielkiej sceny pojawia się dym. Po chwili przecinają go światła. Ostre, ksenonowe. Po następnej przy wtórze pompatycznej muzyki wjeżdża bohater wieczoru - Maybach Exelero. Nic nie jest w nim połowiczne ani na pół gwizdka.

Nie widzę tylko nadlatującego Batmana - samochód na pewno by mu się spodobał. Potężny, groźny, efektowny. Wielki grill szczerzy się chromem. Maska jest na tyle okazała, że gdyby była bardziej płaska, nadawałaby się na stół pingpongowy. Dolny wspornik bocznego lusterka jest dwa razy dłuższy od męskiej dłoni. Tylna szyba ma rozmiary okna szklarniowego.

Odrębną historia to opony - Fulda Carata Exelero o rozmiarze 315/25 ZR 23. Przypominają gumowe tuleje o zaokrąglonych końcach.

Czy linia samochodu nie jest... groteskowa? - To przecież prototyp, a te mają taki charakter - tłumaczy mi prof. Harald Leschke, jeden z głównych stylistów DaimlerChryslera.

Po chwili udaje mi się przecisnąć przez tłum dziennikarzy wprost do wnętrza auta. Drzwi mają grubość płyt pancernych. Podobnie jest z szerokim progiem, który dla niewprawionych we wsiadaniu do supersamochodów może być jedyną przeszkodą. Bo w porównaniu z Ferrari Enzo czy Koenigsegg CC 8S zajmowanie miejsca w Exelero jest nieskomplikowane. Żadnego niskiego siedzenia, żadnej ciasnoty. Wnętrze jest tak przestronne, jak może być tylko w Maybachu. Dwa obszerne fotele rozdziela tunel na tyle szeroki, że dałoby się zamiast niego zamontować trzecie siedzenie. Pod stopami w miejscu puszystych dywaników limuzyny surowy perforowany metal wyczynowca. Jak okiem sięgnąć - skóra i włókna węglowe.

Maybach zadbał, by każda z jego limuzyn 57/62 była niepowtarzalna - w sumie istnieją aż 2 mln jej odmian. Jednak naprawdę wyjątkowy jest tylko Exelero. Dlaczego? - To unikat - chwali się Stefan Diehl, rzecznik Maybacha - I nikomu go nie sprzedamy - dodaje.


Ile to mogło kosztować? Firma nie podaje. Przyjmuje się jednak, że zbudowanie prototypu to co najmniej milion dolarów. A Exelero to nie gliniany model, z płaskorzeźbą silnika. On jeździ. I to jak...

Jazda z mistrzem

Gdybym przyszedł kilka minut później, popisy Ludwiga w Exelero mógłbym oglądać tylko z zewnątrz. W harmonogramie jazd wolne są jeszcze tylko trzy miejsca. Spokojnie czekam na swoją kolej. Dźwięk silnika jest tak donośny, że bez problemu słychać go nawet z kilometra. Coś jak mini-F1.

Motor to jednak maksi-Merc. Standardowy, 12-cylindrowy silnik Maybacha rozwiercono do 5,9 litra pojemności. Popracowano nad biturbo. Efekt? 700 KM. Jednak 2660 kg daje o sobie znać - do setki Exelero potrzebuje aż 4,4 s. Aż? Lekkiemu Koenigseggowi CCR wystarczy o 1,2 s mniej.

Pierwsze kilkanaście metrów pokazuje mi, że suche dane i praktyka to dwie różne rzeczy. Ludwig rusza z miejsca z fasonem szofera królewskiej limuzyny. Dostojność pryska jednak szybko, gdy mistrz DTM zaczyna zabawę z wirażami. Płynące z pokładowego audio dźwięki "Don't Phunk With My Heart" zespołu Black Eyed Peas natychmiast ustępują ogłuszającemu rykowi silnika. Pierwszy raz w życiu zwyczajnie brakuje mi tchu. A przecież tylko siedzę. Przeciążenia na zakrętach są takie, jakbym siedział w lotniczej wirówce. Ach, jaka szkoda, że nad drzwiami nie ma rączki. Łapię się więc za fotel, tunel, co się da.

Każdy zakręt wygląda, jakby był ostatni w moim życiu. Ufam jednak Ludwigowi - inaczej by mnie tu nie było. Niemiec prowadzi bardzo pewnie. I jakoś trudno mi uwierzyć, ze to jest jego szczyt możliwości.

Seria zakrętów kończy się, podobnie jak przeciążenia. Kątem oka widzę, jak Ludwig zmienia bieg. Gdybym akurat mrugnął powieką, mógłbym nie zauważyć.

Ostatnia prosta. Na oko kilkaset metrów. Wymarzone miejsce do pokazania, co potrafi samochód. Ku mojemu rozczarowaniu Ludwig jedzie powoli, wręcz snuje się. Wystawia nawet rękę przez okno. Coś jak zimny łokieć.

Ostatni zakręt. Ostatnie metry w Exelero. Nie powiem, gdyby nadwozie było nieco bardziej wysmakowane, mógłby być to nawet MYbach.

Dł./szer./wys. (cm) 589/214/139
Rozstaw osi (cm) 339
Masa własna (kg) 2660
Poj. bagażnika (l) b.d.
Poj. baku (l) 110
Masa całk. (kg) 2960
Silnik - Rodzaj V12
Poj. (ccm) 5908
Liczba zaworów 36
Moc (KM przy obr/min) 700/5000
Moc do masy (KM/tonę) 263
Moment (Nm przy obr/min) 1020/2500
Napęd tylny
Skrzynia biegów b.d.
Zawieszenie przednie podwójne wahacze
Zawieszenie tylne układ wielowahaczowy
Hamulce tarczowe/wentylowane
Średnica tarcz ham. (cm) 37,6/35,5
Ogumienie 315/25 ZR 23
Prędkość maks. (km/h) 351
Przysp. 0-100 km/h (s) 4,4
Rodzaj paliwa super 100
Średnie spalanie (l/100 km) b.d.
TRZY PYTANIA DO RZECZNIKA

Krzysztof Wojciechowicz: Sprzedaż Maybacha jest poniżej oczekiwań.

Stefan Diehl, rzecznik Maybacha: Zakładaliśmy też 30-proc. udział w segmencie i udało się nam go osiągnąć.

Czy zamierzacie rozszerzyć gamę o coupé lub mniejszą limuzynę?

- Pod koniec roku wprowadzimy Maybacha 57S. Mamy naprawdę dobrą ofertę i na niej się skupimy. Żadnych decyzji co do jej rozszerzenia jeszcze nie podjęto.

Kto kupuje najwięcej Maybachów?

- Połowa produkcji płynie do USA. Reszta do Europy, później jest Azja i Bliski Wschód.

PREKURSOR

Exelero nie jest pierwszym owocem współpracy Maybacha i Fuldy. Nie jest nawet pierwszym wyczynowym Maybachem.

W 1938 r. Niemcy przedstawili eksperymentalne coupé SW38 stworzone do testowania opon Fuldy przy dużych prędkościach. Nadwozie budziło sensację nie tylko futurystycznym kształtem - Cx wynosił zaledwie 0,25. Ówczesną normą był Cx=0,6, współczesną Cx=0,3. Trzyosobowy samochód miał 6-cylindrowy, 140-konny silnik. Prędkość? Powyżej 200 km/h.

FULDA CARAT EXELERO

Carat Exelero to nie tylko imponujący model 315/25 ZR23. Ten najnowszy letni bieżnik Fuldy dostępny jest także w 33 rozmiarach i 39 wersjach od 15 do właśnie 23 cali. Oponę zaprojektowano specjalnie z myślą o supersamochodach wysokiej klasy i autach po tuningu. To pierwsze ogumienie, które otrzymało od Niemieckiej Organizacji do spraw Badań i Certyfikacji TUV SUD Certyfikat Wydajności i Jakości. Oponę wyróżnia ukształtowanie bieżnika w systemie DualShift (środkowe i poboczne bloki różniące się rozmiarami oraz lekko obrócone, zachodzące na siebie żebra), co pozwala zmniejszyć hałasy toczenia.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Materiał by:Krzysztof Wojciechowicz "Wysokie obroty"


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 14:40, 04 Sty 2007    Temat postu:

Ubóstwiam cię za ten post Wesoly jestem fanatykiem długości i wygody samochodów Wesoly i jeszcze te 700HP

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Czw 15:18, 04 Sty 2007    Temat postu:

o rany ale jazda:D moge skomentowac go lepiej ale zadne slowo nie odda tego co widze..cudowne,te wszystkie cyferki ktore go posumowują to bajka:D

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 16:53, 04 Sty 2007    Temat postu:

Hmmm... tego Maybacha moge przetrawić bez problemu. W porównaniu do wozu Ojca Dyrektora jest o niebo lepszy, ładniejszy i mocniejszy przede wszystkim. Z zewnątrz jest poprostu kosmosem. Tak powinny wyglądać właśnie limuzyny. Śliczne, obłe kształty... Natosmiast wnętrze to przepych luksusu: najlepsza skóra i ten karbon. Idealne połączenie, zawsze lepsze niż polerowane aluminiu. Bomba...
Chociaż milion euro to przesada nawet jak za Maybacha.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 16:57, 04 Sty 2007    Temat postu:

Gomesh napisał:
Hmmm... tego Maybacha moge przetrawić bez problemu. W porównaniu do wozu Ojca Dyrektora jest o niebo lepszy, ładniejszy i mocniejszy przede wszystkim. Z zewnątrz jest poprostu kosmosem. Tak powinny wyglądać właśnie limuzyny. Śliczne, obłe kształty... Natosmiast wnętrze to przepych luksusu: najlepsza skóra i ten karbon. Idealne połączenie, zawsze lepsze niż polerowane aluminiu. Bomba...
Chociaż milion euro to przesada nawet jak za Maybacha.

Co prawda przesada ten milion euro... Ale miło popatrzeć chociaż Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Czw 17:03, 04 Sty 2007    Temat postu:

Popatrzeć zawsze warto... Generalnie nacieszyć oczy trzeba, a nie tylko można Jezyk Ale jeżeli wydawać tyle kasy to wole dołożyć do tego miliona Euro jeszcze troszkę, a mianowicie pół drugiego i zakupić sobie na własność Bugatii Veyrona !!! Wtedy czułbym się szczęśliwy jak DIABLI Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
stanko007
Gość






PostWysłany: Czw 17:28, 04 Sty 2007    Temat postu:

Auto jest kompletne w każdym detalu. Silnik to już inna sprawa. Jest naprawdę najlepszy. Osiągi robią wrażenie, wygląda bardzo ostro.
...
Powrót do góry
marty
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: k-ce

PostWysłany: Czw 18:04, 04 Sty 2007    Temat postu:

gwiezdny szacun za tego posta... takie auto to jest marzenie... tylko gorzej będzie je zrealizować Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gallardo
Renault Megane



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:00, 26 Sty 2007    Temat postu:

czytałam o tym autku! dla Gwiezdnego szacuneczek!
kółka 23 cale i jego linia. niby taka nie z tej ziemi a jednak przywodzi na mysl klasyczne auta z lat poprzednich. połączenie Lorda Vadera i Elvisa Presleya. takie moje odczucie. te 700 KM robi wrazenie ale sądze ze autor posta ma jeszcze jakiegos asa w rekawie i czyms nas jeszcze zaskoczy!


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Nowości
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.