Obecny czas to Nie 18:29, 21 Paź 2018 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Najmłodszy rumak - Ferrari 599 GTB Fiorano
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Nowości
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gallardo
Renault Megane



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:45, 19 Mar 2007    Temat postu: Najmłodszy rumak - Ferrari 599 GTB Fiorano

Innowacje były od zawsze cenione w świecie motoryzacji. Mimo tego Ferrari nie często prezentuje nowe modele. Bolidy wdrożone do produkcji są na tyle dopracowane i ekskluzywne, że zmiana oferty może następować co kilka lat. Po prezentacji supernowoczesnego Enzo oraz czteromiejscowego 612 Scaglietti, przyszła kolej na następcę luksusowego coupe o oznaczeniu 575 Maranello. F599 GTB Fiorano stanie się tym samym pomostem między sportowo sztywnym zawieszeniem, mocnym silnikiem, dwumiejscową karoserią Enzo, a komfortem proponowanym przez wersję Scaglietti. Co ciekawe, nie tylko przeznaczenie i stylistyka Fiorano plasuje go między dwoma - dobrze znanymi fanom motoryzacji - bolidami. Ferrari zdecydowało się na zastosowanie w najnowszym modelu wielu elementów wypróbowanych uprzednio we wspomnianych samochodach.
Pierwsze spojrzenie
Najnowsze Ferrari zostało zaprezentowane na salonie motoryzacyjnym w Genewie, urzekając wszystkich zwiedzających. Estetom przypadła do gustu stylistyka, za którą odpowiada Pininfarina, zaś szybsze bicie serca fanów techniki wywołała 12-cylindrowa jednostka napędowa. Ferrari zadbało, by nawet nazwa samochodu budziła emocje oraz jednoznacznie wskazywała przeznaczenie.
Fiorano, to tor testowy Ferrari, na którym dopracowuje się wszystkie maszyny, włącznie z bolidami F1. Zaś liczba 599 powstała w oparciu o pojemność skokową silnika - do dyspozycji kierowcy oddano aż 5999 ccm!
Silnik zabójcy
Agregat napędzający nowe Ferrari pochodzi wprost z legendarnego już Enzo. Jego nastawy zostały zmienione, by dostosować go do mniej bezkompromisowego charakteru Fiorano. Efektem jest spadek mocy do 620 KM. Mimo tego F599 jest najmocniejszym z samochodów znajdujących się aktualnej w ofercie marki, zaś silnik zapewne przez długi czas pozostanie jedną z najpotężniejszych jednostek V12 na świecie. Ferrari podaje, iż jeden koń mechaniczny musi zmagać się zaledwie z 2,6 kg!
W przełożeniu na inny język może oznaczać to tylko jedno: doskonałe osiągi... Bolid rozwija "setkę" po zaledwie 3,7 sekundy, a po 11 sekundach pędzi 200 km/h! Prędkość maksymalna znacznie przekracza magiczne 300 km/h...Najmłodszy rumak - Ferrari 599 GTB Fiorano
Co ważne, silnik będzie zdatny również do codziennej eksploatacji za sprawą momentu obrotowego na poziomie aż 608 Nm. Dzięki nim samochód jest zawsze gotów do skoku, choć czuje się najlepiej, gdy wskazówka obrotomierza przekracza 5000 obr./min. Eksploatację silnika w korzystnym zakresie obrotów ułatwia 6-stopniowa skrzynia biegów. Zgodnie z obowiązującymi trendami, Ferrari oferuje nie tylko przekładnię manualną. Za dopłatą Fiorano może opuścić fabrykę ze zautomatyzowaną skrzynią nazwaną F1 SuperFast.
Elektronika zwalnia kierowcę z konieczności operowania sprzęgłem, zaś kolejne biegi wybiera się nie odrywając dłoni od kierownicy. Odpowiednie dopracowanie konstrukcji pozwoliło na znaczne skrócenie czasu zmiany przełożenia. Ferrari twierdzi, że ich najnowsze urządzenie działa sprawniej niż najlepszy nawet kierowca...
Innowacyjne rozwiązania
Jeszcze jedno rozwiązanie w bolidzie z czarnym rumakiem na masce może sprawić, że nawet przeciętny kierowca poczuje się niczym uczestnik wyścigu. Jest nim zaawansowany układ kontroli trakcji nazwany F1-Trac. Już elektronika zastosowana w F430 imponowała. Do dyspozycji kierującego było kilka poziomów intensywności ingerencji w zachowanie pojazdu wymykającego się spod kontroli. W trybie wyścigowym F430 można z powodzeniem prowadzić poślizgami, a jednocześnie być pewnym, że w skrajnej sytuacji zadziała niewidoczny pomocnik. F599 ma być pod tym względem jeszcze lepsze! Przy dostrajaniu elektroniki brał udział sam Michael Schumacher.
Ferrari zapewnia, że sprawny kierowca dzięki pomocy systemu F1-Trac, pokona tor Fiorano zaledwie sekundę wolniej, niż 7-krotny Mistrz Świata!
Precyzję podczas dynamicznej jazdy zapewnia niemal idealny rozkład masy - wynosi 47/53. Silnik został przesunięty ku tyłowi na tyle mocno, że można się niemal pokusić o stwierdzenie, iż jest umieszczony centralnie. Skrzynię biegów umieszczono bezpośrednio przy tylnej osi, co wraz z całkowicie aluminiową karoserią pozwoliło optymalnie rozdzielić ciężar. Gotowy do drogi samochód waży niecałe 1700 kg. Warty podkreślenia jest fakt, że od poprzednika jest lżejszy o prawie 150 kg, co wraz z mocą wyższą o 112 KM stanowi najlepszą wizytówkę postępu, jaki dokonał się w świecie motoryzacji w ciągu ostatnich kilku lat.
Znak czasu odcisnął się również na zawieszeniu. Każde z kół Fiorano zostanie wyposażone
w amortyzatory serii MagneRide. Płyn znajdujący się we wnętrzu teleskopów przygotowanych przez Delphi ma unikalne właściwości. Dzięki znacznemu udziałowi związków żelaza parametry resorowania są elektronicznie regulowane poprzez zmiany natężenia pola magnetycznego wewnątrz amortyzatora. Dzięki temu samochód nie przechyla się nawet podczas najostrzej pokonywanych zakrętach, zapewniając jednocześnie komfort resorowania na akceptowalnym poziomie. Hamulce o dużej średnicy oraz wielotłoczkowe zaciski to oczywiście wyposażenie standardowe. Za dopłatą Ferrari oferuje tarcze ceramiczne, które odznaczają się jeszcze wyższą skutecznością oraz odpornością na przegrzanie.
Wnętrze rasowego autka
We wnętrzu panuje atmosfera typowa dla Ferrari. Zapach szlachetnych skór połączono z kubełkowymi fotelami oraz niewielką, bardzo poręczną kierownicą, za którą znalazło się miejsce na manetki do zmiany biegów. Przy liczniku wyskalowanym do 360 km/h oraz obrotomierzu, którego ostatnią wartością jest 10.000 obr./min, bledną atrakcje w postaci przycisku rozrusznika, karbonowych wstawek oraz automatycznej klimatyzacji...


Dane techniczne
Typ:V12
Pojemność (cm3):5999
Moc :620KM przy 7600obr/min
Moment obrotowy:608Nm przy 5600obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h:3.7 sec
Przyspieszenie 0-200 km/h11 sec
Prędkość maksymalna:330 km/h
Waga:1581 Kg

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

thx for moto.wp.pl


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 0:40, 20 Mar 2007    Temat postu:

Ferrari jak ferrari. Fantastyczny silniczek i moment obrotowy. który nie tylko łamie nam kręgosłup ale także wybija kręgi z niego. Odejście pewnie ma nie ziemskie a redukcja biegów jest istnym szalenstwem. Do tego te felgi w kształcie pentagramu są jakby dopełnieniem diabelskiej mocy i piekielnego charakteru Włocha. Poza tym nic wiecej mnie nie kręci w nim, nawet wnętrze jest typowe dla tego koncernu, czyli jasna skóra i wszechogarniające nas polerowane aluminum.
Jak miałbym wybierać to zdecydowanie biore 612 Scaglietti bo akurat ten model widziałem jak był strasznie ciorany przez pół Europy przez Jeremiego Clarksona i wypadł wyśmienicie. Do tego bryła jest niemalże idealna pod względem wizualnym czego nie można powiedziec o prezentowanym egzemplarzu.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Śro 10:35, 21 Mar 2007    Temat postu:

Nigdy niezaliczałem się do miłośników samochodów z koncernu ferrari poprostu ich nie lubie!!! Silniki mają bardzo dobre parametry ale to nie jest w stanie mnie przekonać. Prezentowany model 599 GTB Fiorano to poprostu odmłodzone Maranello. Gdyby porównać wnętrze Maranello z Fiorano to tylko deską rozdzielczą się chyba różnią poza wnętrze to samo,które od co najmniej 10 lat nieuległo zmianie. Ferrari to samochód wiecie dla kogo... Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Nowości
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.