Obecny czas to Pon 3:21, 29 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

The (Motor) Show must go on!!!
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Salony, wystawy, zloty...
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gallardo
Renault Megane



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:04, 10 Mar 2007    Temat postu: The (Motor) Show must go on!!!

Po tradycyjnych dwóch dniach zarezerwowanych dla przedstawicieli mediów, Salon Samochodowy w Genewie po raz 77. otworzył swe podwoje dla każdego, kto zdecyduje się wydać kilka franków na bilet.
Najważniejsze są oczywiście, samochody, zwłaszcza nowości, które w najbliższych tygodniach trafią do salonów. Drugą, nie mniej ważną grupę stanowią pojazdy koncepcyjne, które z jednej strony pokazują potencjał technologiczny producenta, a z drugiej pozwalają wyobrazić sobie, w jakim kierunku zmierza motoryzacja.

Lista genewskich nowości – światowych i europejskich – liczy kilkadziesiąt pozycji. Wiele z nich dotyczy marek nieco egzotycznych jak np. Bertone, Carver, Bentley, Koenigsegg czy Rolls-Royce.


Renault zaprezentował zupełnie nową, bardzo atrakcyjną generację Twingo oraz concept-cara Clio Grand Tour, który jest zapowiedzią Clio w wersji kombi. Gwiazdą Citroena jest C-crosser. 7-miejscowy SUV ma szansę stać się rarytasem, bo początkowo planowana jest produkcja zaledwie 15 tys. jego egzemplarzy. Trzeci francuski producent – Peugeot – zaprezentował wersję kabriolet-coupe (CC) modelu 207 oraz SUV-a 4007.

Nowości Forda, to kolejna generacja Mondeo (w trzech wersjach nadwozia) oraz C-MAX’a.
Fiat zauroczył modelem Bravo, a amerykański Dodge roadsterem Daemon. Poprzeczkę na wysokim poziomie utrzymuje Kia, która zaprezentowała wersję kombi (SW) modelu cee’d, a ponadto anonsuje w tej rodzinie kabriolet interesującym prototypem excee’d.

Nowości Volvo to dziesiąta już generacja uznanego i cenionego V70 oraz równie interesująca off-roadowa odmiana XC70. Skoda ma niewielką ekspozycję, na której skupiła się na Fabii II (oraz Fabii w rajdowej wersji S2000).

Volkswagen prezentuje Golfa w wersji Variant (kombi) oraz ekonomiczną i ekologiczną odmianę Passata nazwaną Bluemotion. Genewską gwiazdą Audi jest luksusowe coupe A5, Mercedesa - nowa Klasa C, natomiast BMW seria 1 oraz 5.

Toyota lansuje model Auris, Lexus kolejne modele z napędem hybrydowym. Nowość Seata, to Altea Freetrack z napędem 4x4, w Mitsubishi - nowy Outlander. Nissan prezentuje nową wersję modelu X-trail. Honda koncentruje się na pokazaniu najnowszej technologii oraz sporcie. Oba tematy łączą się w prototypie Small Hybrid Sports Car.

Motoryzacja to także sport. Przygotowanie i udział specjalnych wersji samochodów do rajdów i/lub wyścigów jest sprawą prestiżu praktycznie każdego producenta.
Nic więc dziwnego, że także tego typu pojazdy są licznie reprezentowane w Genewie.

Są więc bolidy Formuły 1 (Renault, Honda, BMW), serii Le Mans (Peugeot 908 HDi FAP), samochody klasy WRC (np. Subaru czy Suzuki) coraz popularniejszej klasy S2000 (Skoda Fabia) czy w końcu samochody terenowe znane chociażby z Rajdu Dakar (Mitsubishi). Nie brakuje też samochodów o wybitnie sportowym charakterze, ale dla każdego kierowcy. Przykładem może być tutaj Opel Corsa OPC z silnikiem 1,6 l o mocy blisko 200 KM!

Warto też wspomnieć o coraz silniejszym trendzie, który w Genewie jest już bardzo wyraźny.
To dążenie producentów do proponowania aut coraz mniej zanieczyszczających środowisko. Nie jest to przemijająca moda, ale trwały kierunek rozwoju, który znajduje swe odbicie w ilości pokazywanych „eksponatów” oraz sposobie ich prezentowania.

Każda licząca się firma oferuje już pojazdy z napędem hybrydowym lub/i napędzane bioetanolem (mieszanki benzyny z dużą zawartością alkoholu), gazem ziemnym czy z silnikami posiadającymi fantastycznie działające filtry zanieczyszczeń.
Kierowcy w Europie Zachodniej coraz chętniej takie auta kupują, chociażby z tego względu, że coraz więcej miast wprowadza w swych centrach ograniczenia w ruchu dla pojazdów emitujących zbyt wiele zanieczyszczeń.

Podczas 77 Salonu Samochodowego w Genewie po raz czternasty przyznany został tytuł Kabriolet Roku. Tym razem, jury składające się z 21 dziennikarzy motoryzacyjnych z 12 krajów uhonorowało tym mianem Opla GT.
Warto dodać, że jest to już trzeci Kabriolet Roku marki Opel. Wcześniej tytuł ten otrzymał model Tigra TwinTop (2004) oraz Speedster (2000).

W gronie wyróżnionych znalazły się ponadto: Peugeot 306 (1994), Fiat Barchetta (1995), BMW Z3 Roadster (1996), Mercedes-Benz SLK (1997), Chevrolet Camaro Convertible (1998), Honda S2000 Roadster (1999), Peugeot 206 CC (2001), MG TF (2002), Citroen Pluriel (2003), Nissan 350Z Roadster (2005) oraz Alfa Romeo Spider (2006).


Muszę przyznać że genewski Motor Show pokazuje fajne samochodziki zarówno te owiane już legendą jak i nowości które jeszcze pachną farba...
Zaprezentowano również szeroką gamę samochodów proekologicznych.
Wg mnie najlepsza premierą okazał się Maserati GranTurismo, którego swego czasu prezentowałam na forum.

Prezentuję kilka fotek (także pojazdy koncepcyjne) :

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


thx for moto.wp.pl


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
marty
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: k-ce

PostWysłany: Sob 16:15, 10 Mar 2007    Temat postu:

no niee Smutny podebrałaś mi temat ;( a już się szykowałem żeby go zrobić chyba muszę się zająć relacjami z anglojęzycznych stron

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Sob 19:32, 10 Mar 2007    Temat postu:

Nie ma to jak Genewa. Fantastyczny salonik samochodowy który zaczyna ustalać trendy i ranking na rynku motoryzacyjnym. Japończycy pokazują nowiutkie technologie i ustanawiają wysoko poprzeczkę dla innych konstruktorów bo Honda ulepsza swój silnik hybrydowy i ma on cechować się najleszpą elastycznością, mocą, parametrami itd z pośród swoich konkurentów.
Szkoda, że nie mamy możliwości pojawić się na takim zlocie.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 10:49, 11 Mar 2007    Temat postu:

Gdybym był na tym salonie to bym sobie pooglądał samochodziki Wesoly są plusy jak i minusy zawsze. Plusy to kontynuacja tradycji niemieckiej a jak dla mnie potężnym minusem jest dążenie producentów do ekologicznych napędów!!! Ja wyznaje zasadę,że silnik w samochodzie terenowym,luksusowym i co najważniejsze sportowym musi być benzynowy lub wysokoprężny a nie jakiś hybrydowy szajs za przeproszeniem!!! Macie do wyboru Lexusa RX 450 z napędem hybrydowym i Jeep'a grand chereeoke SRT8 6.1 litra pojemności 430 KM!!! i co wybierzecie na przejażdżkę???

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 14:02, 11 Mar 2007    Temat postu:

hmm... pomyślmy ... zależy gdzie na przejażdzkę.
Jeżeli miałbym się lansować w cieplutki i milutki wieczorek gdzieś po bulwarze dajmy na to na Skwerze Kościuszki w Gdansku to zdecydowanie wybieram Lexusa. Bez 2 zdań !! a jeżli mówimy tutaj o przejażdzcce po małym terenie w błocie itd to zdecydowanie potężny Jeep wchodzi w grę.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gallardo
Renault Megane



Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:32, 11 Mar 2007    Temat postu:

tego nie rozpatruje sie w kategoriach gdzie na przejażdzke! powietrze jest tak zatrute, ze niedlugo kazdy w maseczce bedzie musial chodzic zeby sie nie udusić spalinami. w Polsce na jednego mieszkańca (w tym także dziecko) przypada juz ponad 1 samochód. a niestety drogi i jakość tych samochodów pozostawiają wiele do zyczenia. Polska powoli staje sie śmietnikiem Europy jesli chodzi o używane, bardzo niebezpieczne i szkodliwe samochody bez katalizatorów wydychające miliony dm3 spalin i nieekonomiczne! Zgadzam sie z Gwiezdnym ze prawdziwy samochód ma co najmniej 2,0 w benzynie i pali z 15l/100km (oczywiście nasze ukochane American Muscle), ale nie moge być obojętna gdy Krzysio mówi o "hybrydowym szajsie". Każdy ma prawo wyboru i może jeździć czym mu sie podoba. Nie można hamować producji samochodów proekologicznych, kiedyś gdy wykorzystamy wszelkie zapasy ropy naftowej i gazu ziemnego, napewno sie jeszcze przydadza.

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
lucas
Honda Civic



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:23, 13 Mar 2007    Temat postu:

Gallardo napisał:
tego nie rozpatruje sie w kategoriach gdzie na przejażdzke! powietrze jest tak zatrute, ze niedlugo kazdy w maseczce bedzie musial chodzic (...) Zgadzam sie z Gwiezdnym ze prawdziwy samochód ma co najmniej 2,0 w benzynie i pali z 15l/100km (oczywiście nasze ukochane American Muscle), ale nie moge być obojętna gdy Krzysio mówi o "hybrydowym szajsie". Każdy ma prawo wyboru i może jeździć czym mu sie podoba. Nie można hamować producji samochodów proekologicznych, kiedyś gdy wykorzystamy wszelkie zapasy ropy naftowej i gazu ziemnego, napewno sie jeszcze przydadza.

Co do hybrydowych samochodów, też jestem za, tj. uważam, że rozwijanie tej technologii jest potrzebne, zwłaszcza jesli chodzi o auta codziennego uzytku. Pojeździjcie trochę priusem np. (bo Lexusa nie miałem okazji obejrzeć niestety) a zobaczycie, że jeżdzi to nawet OK jak na tą klasę (głowny minus to koszt).
Co do pojemności silnika to nie zgodzę się, bo w obecnej fazie sioników typu np. FSI VW pojemność przestaje odgrywać juz tak wielką rolę, a szczególnie widać to właśnie w amerykańskich autach, które raczej się toczą, nie robiąc użytku z tej pojemnośći. Wspomniany wyżej Jeep i tak pewnie ma takie zawieszenie, że weźmie się go na krętych drogach jakimś 1,6, a takie drogi w europie przeważają. Nie widzę sensu wypuszczania tego typu aut, bo nie nadają się na drogę (porównajcie X5 czy Ceyenne) a w terenie też są do d... zewzględu na drogowe (Niby) zawieszenie.
Co do tego, że Polska staje się śmietnikiem Europy, to niestety wina tkwi w zarobkach i poziomie życia, kiedy ten się polepszy, polepszy się i park maszynowy. A tak każdy kupuje to na co go stać.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Salony, wystawy, zloty...
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.