Obecny czas to Pią 10:11, 19 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

BMW 3.0 CSL
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Young & Old-timer
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 21:24, 16 Sty 2007    Temat postu: BMW 3.0 CSL

Pod koniec lat 60 BMW zaczeło produkować coupe CS. Z każdą kolejną wersją była mocniejsza.
6 - cylindrowy silnik 3,0 o mocy 180 KM. Autko było zrywne, ale dla niektórych widać to za mało...
Dlatego we współpracy z Alpiną obniżono jego wagę do 1165 kg. stosując międzyinnymi aluminowe dzwi i klapy. Tak odchudzone autko otrzymały literkę L (od Leichtbau, czyli lekka konstrukcja) i szybko zyskało sławę aut drogowych o wyścigowych osiągach.
Pierwsza seria CSL liczyła 169 egzemplarzy.Rozpędzały się do setki w 7,4 s.
Samochody drugierj serii (939 sztuk z czego 500 z kierownicą po stronie prawej) był także mały bezpośredni wtrysk paliwa Boscha i 200 KM mocy. Setkę miał już po 6,9 s. a maksymalnie zasówał 220 km/h. Waga wyniosła 1092 kg.
Trzecia i ostatnia seria CSL miała na bagażnikach tylny spojler, który można było samodzielnie zdemnotować na czas wyścigu bo na torze był zabroniony. Te cuda techniki BMW nazywano "batmobilami". Już po zakonczeniu produkcji CSL w 1975 roku do kilku wyścigowych egzemplarzy zainstalowano silnik o mocy 800 KM.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Śro 14:50, 17 Sty 2007    Temat postu:

Ciekawy temacik ale przydałoby się nieco więcej dokumentacji a Beta nawet fajniutka jak zresztą prawie każda Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Wto 12:12, 23 Sty 2007    Temat postu:

Ale fajny..sportowy klimat:D

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
MichaelW
Fiat 126p



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:50, 23 Sty 2007    Temat postu:

Zajefanne te bmw.Szkoda że w dzisiejszych czsach takich nie produkują.

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
MichaelW
Fiat 126p



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:54, 23 Sty 2007    Temat postu:

Niw wiem tylko czemu na zdjęciu porównali go z bmw m6 zamiast m3 cls

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 22:39, 23 Sty 2007    Temat postu:

MichaelW szczerze to sam tego nie wiem, ale jedno co wiem to, to że ta Bmwica była inspiracją wielu pózniejszych modeli tego koncernu samochodowego. Widać czerpali z niego to co najlepsze... Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
MichaelW
Fiat 126p



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:16, 24 Sty 2007    Temat postu:

Była inspiracją do m3 i m5 ale do 6 i 8 chyba nie

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Śro 16:50, 24 Sty 2007    Temat postu:

Szczerze to nie mam najmniejszego pojęcia... Trzeba Niemiaszków zapytać co ich natchniało przy rysowaniu na desce kreślarskiej 6 i 8. Generalnie seria 8 a dokładnie 850 CSi jest fantastyczna. Jedyna "bmka" która wisiała u mnie na ścianie jak byłem mały, a co do 6 to brak mi słów. Nowiutkie M6 widziałem z bliska w Radomsku na Niemieckich blachach. W końcu przyjechał do nas nasz super snajper z kadry niejaki Jacek Krzynówek, którego dom rodzinny jest nie daleko naszej Metropoli Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
lucas
Honda Civic



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:27, 28 Sty 2007    Temat postu:

Gomesh napisał:
Generalnie seria 8 a dokładnie 850 CSi jest fantastyczna. Jedyna "bmka" (...) Nowiutkie M6 widziałem z bliska w Radomsku na Niemieckich blachach

bmw daje ogromną frajdę z jazdy (oczywiście te mocne wersje, nie mówiąc już o kultowych M-Power)
850 jest trochę przyciężka, nawet CSi to klasyczne GT i razcej nie ma szans mimo mocy z lżejszym M3 np. Co do M6 to podobno suuuper auto:)


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Young & Old-timer
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.