Obecny czas to Czw 11:04, 25 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Golf 3
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Tuning
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 18:03, 08 Sty 2007    Temat postu: Golf 3

Gdyby zrobić sondę i postawić pytanie, jaki samochód jest najczęściej poddawany modyfikacjom, z pewnością golf III generacji znalazłby się w ścisłej czołówce.

Znamy ogromną liczbę przykładów tego, jak można potraktować ten pojazd, by jego wizerunek uległ zmianie. Półki firm tuningowych "uginają" się od pozycji dedykowanych do tego właśnie auta i tylko od naszych upodobań i koncepcji zależy, na co się zdecydujemy.
Pewnie w tym wszystkim sporą rolę odgrywa również fakt jaką bazą dysponujemy, to znaczy co znajduje się pod maską naszego samochodu. Jeśli tak jak w tym przypadku, mamy motor, który już w serii legitymuje się pokaźną liczbą koni mechanicznych, to możemy mocno skłaniać się ku temu, by jeszcze poprawić parametry silnika. Tak też uczyniono tutaj. Motor VR6 potrafi sprawnie radzić sobie z golfem, a przy tym umila nam jazdę jedynym w swoim rodzaju dźwiękiem jaki z siebie wydaje. Aż chce się mocniej potraktować pedał gazu, by posłuchać jak brzmi w wyższych zakresach obrotów.
Pod maską golfa pojawiło się kilka nowych rozwiązań, które w linii prostej odbiły się na jego parametrach i dynamice jazdy. Układ dolotowy BMC z serii CDA zastąpił seryjny. Zmiany objęły również układ wydechowy. Zamontowano rurowy kolektor wydechowy Raceland. Reszta to przelotowy układ o średnicy 2.5 cala zrobiony na zamówienie.
W głowicy pojawiły się nowe, sportowe wałki rozrządu. Iskra do cylindrów podawana jest przez świece NGK z serii Laser Iridium. Na koniec wszystko wystrojono przy pomocy SMT6. Dało to już przyrosty, ale żeby w chwilach uniesień tych koni mieć do dyspozycji jeszcze więcej, zdecydowano się na montaż układu wtrysku podtlenku azotu, którym również steruje SMT6. Kierowca ma do wyboru "strzał" +50 KM lub +75 KM. Na większych dyszach, czyli +75 KM, na wykresie pojawiły się odpowiednio liczby: 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Przy strzale +50 KM, te wartości wynoszą 254 KM i 350 Nm. Z uwagi na małą wydajność pompy paliwa stosowane są mniejsze dysze, by przypadkiem nie zaszkodzić silnikowi.
Auto na dystansie ćwierć mili uzyskuje czasy w granicach 13,9-14,1 sekundy. Radzi sobie jak widać bardzo sprawnie, ale tego można było się spodziewać. Przyrosty jakie uzyskano spowodowały również konieczność ingerencji w układ przeniesienia napędu. Seryjne sprzęgło przestało dawać sobie radę, więc należało je wzmocnić. W tym wszystkim warte podkreślenie jest również to, że ten samochód jest w 100% funkcjonalny i używany do codziennej jazdy. Pozbawienie go walorów użytkowych poprzez "wybebeszenie" w celu redukcji masy nie wchodziło w grę. Samochód ma dawać przyjemność z jazdy w pełnym tego słowa znaczeniu, a przy okazji ładnie wyglądać...
Jeśli chodzi o jego wygląd, to również poczyniono pewne kroki by go poprawić. Nie doszukujmy się jednak ekstrawagancji i stylistycznych szaleństw. Golf jest przykładem umiarkowanego, wręcz powściągliwego stylu, jeśli chodzi o jego wygląd. Co wcale nie oznacza, że wygląda źle. Spoilery zderzaków, listwy progowe jak i inne dodatki, które zostały zastosowane sprawiają, że wizerunek Volkswagena zyskał na swojej atrakcyjności.
Przednie reflektory zastąpiono odpowiednikami z Helli. Z tyłu zainstalowano lampy w stylu lexus look. Do tego wszystkiego przyciemniono szyby, a całe nadwozie podświetlane jest czerwonymi neonami. W nadkolach nie mogło zabraknąć oryginalnych obręczy, które by dopełniały całości. Zdecydowano się na felgi Poster w rozmiarze 17 cali, na które założono opony Goodyear F1, 215/40.
Swój wymierny wpływ i udział w wyglądzie ma również zawieszenie. To dzięki niemu posadzono nieco golfa, by ten prezentował się jeszcze bardziej okazale. Ale zalety nowego "zawiasu" docenia się bardziej przy prowadzeniu samochodu. Gwint od KW, który tu zastosowano, posiada regulację zarówno wysokości jak i twardości. To umożliwia jego dowolną konfigurację i ustawienie w zależności od potrzeb i preferencji.
Dotknięto się również do układu hamulcowego. Na osi przedniej pojawiły się nawiercane tarcze Zimmerman, a do kompletu doszły klocki EBC Green Stuff. Z tyłu zastosowano kombinację tarcz Brembo z klockami Ferrodo.
We wnętrzu, jak już wcześniej było nadmienione, nie ingerowano zbyt mocno. Pojawiły się jedynie elementy takie, jak nakładki na pedały, białe tarcze zegarów i czerwone podświetlenie. Dorzucono do tego wskaźnik AFR oraz przyrząd pomiarowy Auto-Spec. Nieco więcej uwagi poświęcono nagłośnieniu. Choć nie rzuca się w oczy, to jednak daje o sobie znać, gdy podkręci się potencjometr radioodtwarzacza - Sony z serii X-Plood. W drzwiach przednich i w boczkach z tyłu zamontowano zestawy głośników Magnat (niskośredniotonowy + tweeter + zwrotnica). Obecny jest też subwoofer Magnat XTC o mocy 1200 W. Napędza go dwukanałowy wzmacniacz Magnat. Drugi ze wzmacniaczy - Boschmann, współpracuje z wooferami rozmieszczonymi w kabinie.
Wszystkie zmiany zostały wykonane przez właściciela. No prawie wszystkie... Jedynie montaż SMT6 i nitro, zostały przeprowadzone w firmie VTG.
Daje to z pewnością wielką satysfakcję z osiągniętego efektu. A ten, może nas nie szokuje, ale jest bardzo ciekawy. Golf szybko reaguje na pedał gazu i potrafi wciskać w fotel ze sporą siłą. Przyjemność z jazdy gwarantowana... Jest też plan na przyszłość, który zakłada montaż kompresora i podniesienie parametrów silnika w granicach +100 KM i 100 Nm momentu obrotowego. Nieźle się zapowiada...

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(c) interia.pl


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 19:35, 08 Sty 2007    Temat postu:

Super Golfik i bardzo bym się ucieszył jak takim mogłbym powozić Wesoly Dużo mocy,piękny wygląd i bardzo szybki, czego chcieć więcej???

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Wto 19:09, 09 Sty 2007    Temat postu:

Dokładnie... Czego chcieć więcej ? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Pią 11:35, 12 Sty 2007    Temat postu:

no a ja się przyczepie:) pierwsza wada i każdy ją chyba zaówazy to to że większość tych modeli jest sprowadzana co w efekcie daje to że trudno znależć zadbaną trójke..a po drugie żadko kiedy golf 3 ma prawdziwy przebieg na desce rozdzielczej..Pewnie dlatego że stał się powszechny i liczba włascicieli wzrosła..No ale z cierpliwościa mozna trafić na dobry egzemplarz..I ostatnie moje zdanie co do tego tuningu to widze brak skupienia na szczegółach a one są równie ważne jak końcowy efekt wizualny.

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
lucas
Honda Civic



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:41, 12 Sty 2007    Temat postu:

Nie wiem dlaczego, ale jakoś nigdy golf III mi się nie podobał. Jedyna wersja, która bym rozważał top tdi 110 KM, ale z porządnym chipem/boxem, ewentualnie Vr6 syncro, ze względu na napęd 4x4, choć to trochę zbyt ciężkie auto i średni układ jezdny. Nie jestem fanem przeróbek tego typu, ale może bierze się to z tego, że jestem fanem rajdów a nie np. 1/4 mili:) jednak dla fanów designu i wyścigów na prostych, przedstawione auto jest chyba ok

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Tuning
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.