Obecny czas to Wto 16:39, 16 Kwi 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona GłównaForum Yoshimura Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

[priv] Honda Civic
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Tuning
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gomesh
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 16:23, 31 Gru 2006    Temat postu: [priv] Honda Civic

Hondzia Civic rocznik 92-95 (V generacjia) w trzydrzwiowym nadwoziu jest istnym kunsztem samym w sobie bez potrzeby upiększania tego wozu, ale popularność tego akurat modelu w kręgach tuningowych jest bardzo duża i już niejednokrotnie mieliśmy okazję zobaczyć, że można z niego "wyczarować" naprawdę interesujące rzeczy. Ale takiej koncepcji chyba jeszcze nie było...
Baza do modyfikacji bardzo popularna i nie ma co ukrywać ciesząca się ogromnym wzięciem wśród miłośników tuningu. Stąd też tyle koncepcji, które możemy obserwować na różnego rodzaju zlotach czy prezentacjach w czasopismach. Ale zdarzają się "rodzynki" jak ten, które odbiegają bardzo mocno od utartych kanonów i trendów obowiązujących wśród miłośników Hond. To właśnie główna siła tego samochodu, który jest indywidualnością w każdym calu, a przy tym nie stracił swojego japońskiego rodowodu. Można nawet powiedzieć, że w bardzo oryginalny sposób podkreślono jego pochodzenie (patrząc na aerograf znajdujący się na bokach).Zanim jednak ten atrakcyjny dla oka "malunek" zagościł na samochodzie, należało odpowiednio przygotować całe nadwozie. Koncepcja zmian nie zakładała jedynie artystycznej ozdoby, lecz przeróbkę o szerokim zakresie, która w znacznym stopniu odmieni wizerunek Civica. Auto zostało pozbawione wszelkich wnęk po listwach i rynienkach. Wygładzono je bardzo starannie. Zresztą późniejsze elementy jakie znalazły się na nadwoziu miały być utrzymane w tej samej koncepcji (czyli na gładko). Całe ospoilerowanie, czyli zderzak przedni, zderzak tylny oraz listwy progowe to własny projekt. Dla wzmocnienia efektu progi "zlano" w jedną całość z nadwoziem. Przedłużono maskę silnika tworząc popularny bad look, a po bokach założono lusterka M3 Look. Tylne lampy zastąpiono odpowiednikiem, który bardziej pasował do całej koncepcji. Lakier jaki przykrył to wszystko to gold perła. W pełnym słońcu prezentuje się okazale i wyróżnia w tłumie w znaczny sposób. No i oczywiście aerograf w stylu manga, który według twórcy samochodu najbardziej tu pasował. Dopełnieniem strony zewnętrznej są felgi Hijoin Hyper Gold w rozmiarze 16 cali. Chyba też nie przez przypadek dobrano akurat taki kolor obręczy, patrząc na samochód. Nie zapomniano też o takich detalach jak choćby nawet zaciski hamulców czy bębny. Te również przykrył lakier, który kolorystycznie pasuje do reszty. Stworzono w ten sposób bardzo atrakcyjną dla oka całość, która stawia Civica w zupełnie innym świetle.Później prace przeniosły się do wnętrza. Tam też nie przebierano w środkach, chcą uzyskać równie ciekawy efekt jak na zewnątrz. Wszystkie zmiany, jakie przeprowadzono zostały własnoręcznie wykonane przez właściciela. Styczność z tapicerstwem jakiś czas temu, pozwoliła sprawdzić się i na tym polu. Popuszczono wodze fantazji i zabrano się do pracy. Podłoga została obszyta skórą koloru kości słoniowej. W tej samej tonacji zrobiona została podsufitka oraz elementy wykończeniowe słupków. Dla uzyskania większego efektu, na podsufitce zaadaptowano elementy oświetleniowe z Mercedesa Klasy A. Całość przepikowano guzikami oraz logiem Hondy. Fotele, boczki, drzwi czy inne detale, jakie znajdowały się w środku, również pokryto skórą. Natomiast dla uzyskania jeszcze ciekawszego efektu lusterko wsteczne, konsola, elementy głośników, wzmacniacz, zostały pomalowane matowym lakierem. Dorobiono także podłokietnik, którego na wyposażeniu seryjnym nie było. Oczywiście i tutaj nie mogło zabraknąć "kawałka" skóry.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Wielkie dzięki Ci Einstein. Byłeś, widziałeś i podzieliłeś się fotami...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejna Hania Civic (V generacji) totalnie odjechana w kosmos. Ten model pochodzi z gorącej Hiszpanii. Samochód wiele podróżuje. Lubi pokazywać się na wystawach motoryzacyjnych, brać udział w konkursach - prawdziwy show car. Niezależnie jednak na jakim kontynencie się pojawi, zawsze ma pierwszeństwo przejazdu. Jakoś tak dziwnie się składa, że w jego obecności ruch na ulicach chwilowo zamiera. Okazuje się jednak, że w starszych modelach civica drzemią wielkie możliwości stylistyczne, ogromne pokłady mocy i można go "przyrządzić" na tysiące sposobów. O tym, że tak jest, szybko przekonali się tuningowcy. Prezentowany model reprezentuje piątą generację, pochodzi z 93 roku i właściwie jest bardziej kosmiczny od nowości rynkowej...
Honda została wygładzona a następnie zaopatrzona w nowy body kit, pochodzący od firmy Kilma. Jako że był on dedykowany hondzie civic coupé 2000 r., należało go odpowiednio dopasować do prezentowanego modelu. Nowe spoilery mocno poszerzyły auto i nadały mu agresywnego, rasowego charakteru. Dodatkowego smaku samochód nabrał dzięki zmienionym światłom. Przednie reflektory pochodzą od nissana silvia S15, tylne to lampy Lexus look. Jedne i drugie z czarnym tłem pokrywającym wnętrze kloszy. Trudno też było się oprzeć pionowo otwieranym drzwiom LSD, pasują bowiem idealnie do całej koncepcji auta i jego dynamicznej stylistyki. Świetnym pomysłem było zastosowanie elementów wykonanych z włókna węglowego. Najpierw jednak należało je odnaleźć. Każdy z nich pochodzi z innej firmy, a mimo to doskonale do siebie pasują. Zasada, jaką się kierowano przy wyborze określała, że materiały muszą być z lekkiego karbonu i produkowane przez japońskich tunerów, jako że auto jest przecież japońskie. I tak karbonowa maska silnika pochodzi od SW Racing, tylną klapę i delikatną lotkę sygnuje Seibon a ciekawe, małe, "obłe" lusterka boczne wybrano z oferty firmy Bomex.
Włókno węglowe pokryło także dach samochodu. Ten, kto próbował już takich eksperymentów, wie doskonale jak żmudna jest to robota. Należy precyzyjnie nakładać warstwy i wygładzać, aby osiągnąć tak idealny efekt. A ponieważ z dachem nie poszło tak źle, a trening czyni mistrza... boki auta też zdecydowano się pokryć karbonem. Karbonowo-złota stylistyka przeniosła się również do wnętrza samochodu. W kabinie kierowcy zaszło wiele szokujących zmian. Usunięto całkowicie przednią konsolę. Nowy kokpit powstał od podstaw. Znalazły tam swoje miejsce nowe zegary i dodatkowe wskaźniki Pivot. Podobnie stało się z drzwiami. Boczki wykonano z poliesteru i ozdobiono panelami z włókna węglowego. Reszta plastikowych elementów wnętrza została wygładzona i pomalowana razem z kokpitem i drzwiami na kolor nadwozia. Cztery fotele kubełkowe, które znalazły się w kabinie, również stworzyły całkiem ciekawą kompozycję. Ich tylne części oparcia też nie bez przyczyny pokryto karbonem. Harmonia wnętrza widoczna jest na każdym kroku. Samochód wyposażono w zestaw niezbędnych kierowcy "instrumentów", wyprodukowanych przez włoską firmę Isotta. I tak we wnętrzu zasiądziemy za kierownicą Isotty Zulag, chwycimy za nową gałkę zmiany biegów Drake. Do kompletu mamy dźwignię hamulca ręcznego, aluminiowe pedały Alu 12 i dywaniki. Nie zabrakło karbonowego detalu w postaci listew progowych - też od Isotty. W całej koncepcji wnętrza hondy bardzo ważną rolę "odegrał" również sprzęt audio-wizualny, którego znajdziemy tam w sporą ilość. Civica bogato wyposażono w sprzęt grający. Wszystkie komponenty pochodzą z półek hiszpańskiej firmy Vieta. W nowym kokpicie znajdziemy odtwarzacz DVD - model CDV 50. Tam też zastaniemy jednostkę CCM56OR. Nieco wyżej współparcujący z nią 7-calowy monitor CTF 72. Drugi, taki sam, zamontowano pod sufitem - on ma dbać o zapewnienie rozrywki podróżnym, znajdującym się w drugi rzędzie. W samochodzie znajdziemy jeszcze dwa 5-calowe ekrany CTF 56, zamocowane się w drzwiach. Zainstalowano je trochę na opak, jednak gdy tylko otwierają się drzwi, monitory są odpowiednio wypoziomowane. Zastanawiające jest tylko z jakiej perspektywy je obserwować? Choć może jest to tylko sztuka dla sztuki... Kolejnym zaskakującym rozwiązaniem jest montaż przednich głośników ML 550. Usytuowane są one po dwa w karbonowym panelu w drzwiach... Tylko że zainstalowano je na odwrót, membranami w stronę drzwi. Szukając reszty sprzętu, warto zajrzeć do bagażnika. Tam znajdziemy pięknie zabudowane we włóknie węglowym 3 pięćsetwatowe subwoofery ML 100 i wzmacniacze ML 4404 i 2202. Jednak przyjemność, jaką zapewnia kierowcy i pasażerom ten model hondy civic, nie kończy się tylko na słuchaniu muzyki czy oglądaniu filmów...
Do szczęścia potrzeba nam jeszcze trochę mechaniki. Co prawda jest to zupełnie wbrew logice, albowiem samochód tego pokroju nie powinien się szybko poruszać. Ma bowiem co pokazywać, a żeby móc nacieszyć oczy detalami stylistycznymi wskazana jest jazda tempem wręcz spacerowym. Jednak właściciel tego auta kierował się zupełnie inną logiką. Gdy zajrzymy pod maskę, zastaniemy tam wiele nowych elementów... I znowu harmonia, czystość i elegancja. Wszystko dokładnie przemyślane. Zadbano odpowiednio o 1.6-litrowy silnik VTEC (VTI), choć on już seryjnie posiada 160 KM mocy i 150 Nm momentu. Wszystko zaczyna się pokaźnym sportowym układem dolotowym firmy K-Racing, zdobionym karbonem. Kończy się zmodernizowanym układem wydechowym, który wieńczy karbonowy tłumik SW Racing w stylu tych motocyklowych. Wśród nowych "gratów" znajdziemy również kolektor RC Racing. Wymieniono układ zapłonowy na produkty firm Moroso i Nology. Zauważymy też nową listwę paliwową AEM. W oczy rzuca się odrazu logo Tenzo-R - z firmy tej pochodzą elementy "wykończeniowe" pod maską jak np. pokrywa głowicy czy zaworów. Moc generowana przez silnik przenoszona jest na nowe koła. Powstały one z połączenia pięknych 19-calowych obręczy Leon Hardiritt o szerokim rancie i czarnych ramionach oraz opon Marangoni Zeta Linea w rozmiarze 225/35. Zmieniono również zawieszenie na profesjonalny produkt KW - regulowany wariant II.
Po tych wszystkich zmianach mechanicznych, zabiegach stylistycznych, po wielu miesiącach pracy, wiadomo dlaczego samochód robi tak piorunujące wrażenie. Za jego powstanie odpowiedzialna jest firma Vadisa, która śmiało może nazwać siebie władcą pucharów. Piękna honda civic przyniosła jej już bowiem sporo sukcesów. Wielokrotnie została nagradzana za ten wyjątkowy tuning w różnych krajach, na licznych zlotach oraz wystawach. To dzieło można nazwać skończonym. Nic dodać, nic ująć.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Maniek
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Nie 17:19, 31 Gru 2006    Temat postu:

Zajebisty Airbrushing i lambodoors Wesoly choć za dużo żółci...

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Pon 9:37, 01 Sty 2007    Temat postu:

dokładnie...w srodku inny kolor i cudo...taki jeżdzacy miódWesoly tak powaznie to nie nadziubdziane tych jakichs naklejeczek i dupereli..tuning ze smakiem i o to chodzi:D

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
gwiezdnygsx-r
Administrator



Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałkowice Nowe

PostWysłany: Pon 12:45, 01 Sty 2007    Temat postu:

W tym poście widać to co napisałem w kompendium na temat Hondy civic! Nic dodać nic ująć tylko czytać i podziwiać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
motofanka
Honda Civic



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosolandia:D

PostWysłany: Śro 20:19, 03 Sty 2007    Temat postu:

no własnie widzimy..jaki z ciebie rabuś Wesoly hehe..ale fajnie ze dałes bo wiecej temacików..Samochodzik naprawde super:P

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Yoshimura Strona Główna » Tuning
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.